Dagens betesbyggeri. 23/12-12

Igår var första dagen i mina föräldrars nya hus. Hade fått låna airbrushsprutor av en god vän och farsan hade kompressor. Hade fraktat upp alla betesbyggargrejer med deras flytt. Så igår var det dags sätta igång. Tänkte jag skulle göra endel betesmallar och packa upp allt och fixa så jag hade ngnstans o sitta.

Hittade ett bra ställe och byggde ett provisoriskt skrivbord. Slang till kompressor hittade jag, men min kära far letade som en tok efter kompressorn utan lyckat resultat. Då de flyttade in i nya huset i måndags finns det inga verktyg någonstans. Eller jo, men i någon eller några av de 800 (!!!!) flyttlådor som står överallt.

Osv, det slutar med att jag får panik och åker till Clas Ohlson, Jula, ByggMax och ngn järnhandel och handlar satan. Ny kompressor, ny spruta, nya slangar, massa verktyg, lim, epoxy, kopparrör o fan och hans moster.

Har inte fått torkvindan klar, men har köpt de delar jag tror jag behöver iaf för att få den klar.

20121224-005124.jpg
Funderar på hur jag ska lösa torkvindeproblemet, nu har jag en plan.🙂

Jaja, hann slipa klart på en wobbler jag täljt klart och spacklat lite på. Har hunnit fixa mallar på beten och rotat ut på mitt betesmaterial hur jag ska såga.

20121224-005515.jpg
Några blandade godbitar på “G”.

Imorgon är det julafton och då antar jag det mest blir till att mysa och äta god mat. Men jag ska även fixa pv-rör till vindan, snida lite på wobblern och kanske harva vidare med vindan.

Har iaf fått till det riktigt bra med mitt lilla betescrib. Allt jag behöver (med många undantag vad gäller maskiner just nu). 🙂
Sånna här ytor skulle man ha jämnt.

20121224-010130.jpg
De gamla ägarna lämnade kvar ngn Festisställning, funkar finfint.🙂

Skönt o vara pågång med snideriet iaf, sen har jag ingen aning om vad resultatet blir, men det lär vi ju märka.

Nu har klockan slagit över till den 24:e och det är julafton.🙂
Då vill jag passa på att önska dig som läser dessa rader en riktigt riktigt GodJul och GottNyttÅr!!!
Njut av ledigheten om du har ledigt, och slappa ordentligt.

20121224-010619.jpg

Allt gott!

//TPF


2 responses to “Dagens betesbyggeri. 23/12-12

  • Jimmy

    Vi vill bara hälsa en god jul och ett grymt nytt år till sveriges bästa bloggare! Hoppas du orkar fortsätta med samma driv som du gjort hittills för det är en riktig ynnest att läsa!

    Kärlek, glädje och respekt!
    Med vänlig hälsning, jimmy och Matilda
    http://www.fishingbybackstrom.blogspot.comn

    • ThePikeFather

      Jimmy och Matilda,
      Vad glad jag blir!
      Stort tack för de fina orden!
      Som det känns idag fortsätter bloggen i samma fart, det är riktigt skoj, och samtidigt så glädjande att någon ens läser mina ord. Det är lite överraskande.🙂

      Lägg gärna till mig som vän, “Klas Skoglund” på FB. ( jag har vit tisha på bilden, svart flytväst och gädda med orange wobbler i mun. )
      We’ve got som paddle business to do.🙂

      God Jul till er Jimmy och Matilda!
      Allt gott!
      //Klas

Leave a Reply

