& på den 7:e dagen… drack vi öl. 21/12-12

Igår hade jag en mycket trevlig kväll.

Mötte upp med Micke “CaesarLures” efter jobbet. Rätt lustigt, vi skulle komma överens om en bra plats o ses på.. “Lundgrens” sa vi i munnen på varann, när vi prata i telefon.😀

Väl på Lundgrens var jag lite tidig, så jag shoppade 3 olika sorters ögon och lite tailar. Inget jag egentligen kanske behöver, men iaf, nu har jag ögon så det räcker.

Sen fotade jag lite olika handgjorda jerkbaits för att få inspiration till munnar. Alltså utseendet på mun till handgjort. Inte det enklaste att få till en sån mun som jag vill ha. Får nog finurla lite på det där, eller köra utan mun kanske det blir.

När Micke väl var på plats så tog vi en promenad mot Söder, känns som det mesta i Gamla Stan andas turism, och jag hade Soldaten Svejk i tankarna, tjeckisk enkel mat och goda öler.

20121221-102614.jpg
Dagens tips på Götgatan (Sthlm). Hattbaren, här kan du köpa din nya fiskehatt och ta ett stort glas Jäger, eller kanske en Rosévin/Fanta…
Men väl innanför dörrarna hos Soldaten så märker vi att det är rätt fullt, och enbart med män i övre medelåldern, med kostym typ. Kändes sådär, då både jag och Micke var jäkligt flashigt klädda och innehar ålder av lammkött.

Så det blev inget soldatkäk, vi gick rakt över gatan och satte oss på ngn Bar/Restaurang som hette typ Jamessons. (Har ingen enknytning till Jenna, även om Micke trodde det).😀

Menyn visades, och till min glädje fanns något som hette NackaBurgare. Nacka Skoglund och jag delar namn, eller iaf delade. Så valet föll naturligt på den, Micke vågade inte annat än att köra copy-paste på min beställning.

Så där satt vi två förväntasfulla inför kvällen, och med varsin stort stark framför oss.🙂

Mycket snack om betessnideri och hur tusan man skapar den perfekta munnen (vi kom inte fram till ngn perfekt mun), sen blev det en heldel snack om kommande planer i våra liv. Kommer faktiskt inte ens nämna idag vad Micke och jag har på lut. Men det är skoj, och har mest tanken att glädja andra. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte, men alla som läser här kommer få reda på det tids nog.🙂 När jag läser dessa ovan skrivna rader, låter det nästan som om jag och Micke var på en kärleksfull date?! Men riktigt så skoj var det det inte, även om jag såg att Micke sökte min blick vid mer än ett tillfälle över de tända ljusen. Heheh..

6 öl lyckades vi dricka var, det är inte så ofta numer som jag dricker rent allmänt, så aningens såsig var iaf jag när vi beslutade oss för att bryta upp för kvällen.
Det var precis så jag kom med sista bussen hem till mitt hem (Puuuh!), och hann precis somna innan klockan ringde för en ny dag kändes det som. Men idag är iaf en bra dag, även om jag är mer än trött. Det är fredagen som även bjuder på julledigt efter.

En riktigt trevlig kväll med Micke. Det får vi göra igen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så till er ALLA, en riktigt jäkla God Jul och Gott Nytt År!!!


Leave a Reply

