Dagens båttillverkare: RiverPro. Jetmotorer!

Dagens båttillverkare heter River Pro och är jetbåtar till fisket.  :D

River Pro
RiverPro är svetsade aluminiumbåtar med Mercury inombords vattenjetmotorer.

 

Vi börjar med en finfin båtserie:

Den heter 201 LoPro och finns i tre varianter, DSC, DCC och RCC.

DSC:

1 201 LoPro DSC
Påminner lite om ett stelthplan.  :D

2 201 LoPro DSC
Ge mig båten, NU!!  :)

3 201 LoPro DSC
En riktig skönhet!

DCC:

2 201 LoPro DCC
Mittkonsoll.

1 201 LoPro DCC
Vackert!

Osså sista, RCC:

1 201 LoPro RCC
Bra ytor, precis vad jag skulle behöva.

2 201 LoPro RCC
Så jäkla läcker!!

Finns även modellen 186 LoPro i varianterna: DSC, DCC och SCC.

1
Stealth

2
Inga propellrar, utan det verkar enbart vara o brassa på.  :D

44
Kör bara köööör!

Sen har vi de med lite höger fribord, modellen 176 HiPro.

11
Påminner lite om en pråm.  :)

22
Riktigt behagliga båtar.

333
Nice båtar.

 FILM:

 

Jag kan tänka mig en Lo och en Hi. Perfekt beroende lite på var jag ska fiska.  :)

 


4 responses to “Dagens båttillverkare: RiverPro. Jetmotorer!

  • Patte

    Satan vad najs!! Denna hamnar överst på listan av saker jag vill ha men aldrig kommer ha råd med!! Har knappt råd att hyra en läckande eka över en dag ffs >_<

    • ThePikeFather

      Eller hur! 😀
      Mycket man vill ha, men pengarna räcker inte till. Jag känner igen mig. 😀

      Samtidigt, att importera är en hel vetenskap, och det “träsket” har jag inte ork o tid för. Men tycker det var en fantastiskt fin båt. 😀

      • Patte

        Sannerligen! Fasen vad man blir sugen på att fiska varenda gång man läser din blogg! Måste hitta ett bra vatten i närheten med sjyssta landfiskemöjligheter till våren/sommaren..!

      • ThePikeFather

        Glädjer mig att höra Patte.
        Var håller du hus då?
        Jag håller på att sälja huset mitt, och vet inte exakt var jag ska flytta. Men Sthlm med omnejd är väl planen. Kommer ha kvar båten i “min” sjö iaf.

Leave a Reply

