Dagens fiske. Catch&Återvinning. 11/11-12

Till dagens fiske var min vän Posa inbjuden. Jag var efter gårdagens fina fiske laddad inför heldagsfiske. Vinden låg på lite mer idag och ungefär samma väder. Idag kändes känslan bra.
Kom ner till båten några minuter innan Posa och när jag ställt upp mitt gear kände jag, “det här måste förevigas”. Pennrullen är tillbaka! Känns så jäkla skönt.
20121111-202319.jpg
Familjen.🙂

Såfort Posa dök upp kastade vi loss och peppade som få brassade vi på med betena. Tonsätt. Inte ett liv. Vi testade allt.🙂

Men gäddorna lös med sin frånvaro.
Fram till typ 13-tiden har enbart jag haft ETT hugg, that’s it!

Vi tar några årtag till en ny spot.
Posa påbörjar meningen, där är ju helt dött…..*smacka* så kliver gäddan på och Posa utbrister det klassiska -Jaaapp! 4-5sekunder senare får jag hugg på min jigg. Dagens först fiskar kom som dubbelhugg. Nu fick vi lite blodat tand. Inte så att vi inte fiskade aktivt innan, men ni vet hur det är när man får hugg och när fisk kommer upp. Man får upp hoppet igen liksom.
20121111-204316.jpg
Dubbelhugg.

Efter detta kort tar mitt nyladdade i-phone batteri slut. Haha, jävla skit! Så resten av dagens bilder är med Posas telebobos kamera.

Jag lyckas med konststycket att jigga upp en Zaltwobbler. Känner inte igen färgsättningen så det var inte min. Rätt åtgången av tiden i vattnet. Men den kan jag nog måla om sen.

20121111-204947.jpg
Kanske inte syns så noga. Men den var vit, orange och blå ovanpå huvudet.

Posa frågar om han får rota i min beteslåda. Klart han fick det, men klart han valde mitt “finaste” bete som jag fick av min pappa förrförra julen. En finfin Svartzonker. Men de är gjorda för att fiskas med. Jag sa till Posa att jag däremot aldrig fått fisk på den men att färgerna är heta.

Tog inte lång till innan det kom
-Jaaapp! från Posa. Så Posa tog oskulden på min julklappsSZ.🙂 Haha!
20121111-210138.jpg
Snyggt jobbat Posa!

20121111-211017.jpg
Posa drar vidare med fler gäddor.🙂

Kan Posa så kan jag, så jag svidar om till SZ JohnnyLong, första kastet, andra svepet med spöt, smack. Så fick jag en gädda också.
20121111-210519.jpg
Tummen upp till JohnnyLong!

Så fortsatte dagen, vi fick varannan gädda typ. Fiskade på bra, men vi får aldrig igång fiskebonanzan. Jag drar min 5:e gädda och Posa har 4:a.
20121111-210816.jpg
Jig igen.

Vi fortsätter vår tur men nu är inte gäddorna sugna alls så sista typ 2 timmarna så står det still.

En riktigt trevlig dag på sjön med Posa.
Många sköna garv och smaskiga mackor från kockPosa.

Mr. Posa, du har alltid en plats i min båt och det är alltid skoj att fiska med dig!

Posa bad om fisketävling och det fick han. Totalen blev 5-4. Sorry Posa, bättre lycka nästa gång. 🙂

Den här dagen blev en bra avslutning på helgen!


Leave a Reply

