Dagens bete. ThePikeFather´s “Rape Me”. 31/10-12

Gott folk,

Dagens bete är mitt eget, det som av CeasarLures blev döpt till “RapeMe”. En uppmaning till alla gäddor är nog tanken, eller så är det Micke som försöker säga mig något. Lite oklart. (?)🙂

Formen tog jag från början fram på A4-papper. Med blyerts och linjal växte formen fram, och med CeasarLures stöd och kunskap växte betet fram. Galet nöjd med resultatet. Ska göra fler vad det lider! ALLA bör ha en “RapeMe” i sin betesbox.😀

Gången blev 10 gånger bättre än jag någonsin trodde den skulle bli! Sakta sakta sjunkande, man kan fiska den sakta och snabbt med jerk, och fungerade finfint att enbart spinna in.

Första turen gav mig 8gäddor!


Absolut första steget till betet “RapeMe”.


Här borras det för krokskruvöglor.


Preppad för testning i vattentank. Blev perfekt direkt.😀

Om och när jag gör fler beten kommer namnet att bytas, oklart till vad. Jag menar det är ju även barn som fiskar.🙂


Mickes airbrush/lackjobb har verkligen gjort betet rättvisa.🙂


Signature


Dedicated TPF-lure.


Första gäddan på “RapeMe”.😀

20121031-222858.jpg
Fått sig några gäddbett.

20121031-222903.jpg
Närbild signature.

20121031-222908.jpg
TPF!!

20121031-222914.jpg
Framifrån.

20121031-222920.jpg
Sidobild.

20121031-222924.jpg
Öga.

20121031-222929.jpg
Underifrån.

20121031-222935.jpg
Rätt hård kant på ryggen.


Tummen upp för fiske med “RapeMe”.

Tack till Micke för allt stöd och alla bra tips. Här ska byggas beten vad det lider.😀

https://thepikefather.wordpress.com/2012/10/18/dagens-byggabetenkurs-med-ceasarlures/
Klicka pålänken för mer info om hur betesbyggandet gick till.

Allt gott!

 

//TPF


6 responses to “Dagens bete. ThePikeFather´s “Rape Me”. 31/10-12

  • Lunkbait

    Fint Klas! ser riktigt hett ut!

  • Daniel

    Snyggt bete! Vad vägde största gäddan du fångat på eget bete?
    Jag har 8,5 kg ;))

    • ThePikeFather

      Hej Daniel,
      Om du följt min blogg så vet du säkert att detta är det andra jerkbetet jag gjort i mitt liv.
      Mitt första drog jag en gädda på sen har jag inte fiskat mer med det. Detta “RapeMe” bete har jag fiskat med en gång, då blev det 8 gäddor. Så min största gädda på egengjort är typ 1,5-2kg.

      • Daniel

        Jag har inte följt din blogg så länge… Tyckte ditt bete såg proffsigt ut så jag var inte säker, själv har jag inte tid längre att göra beten, 2 barn…
        Mina beten kallade jag för Rospiggen Jerk. Du kommer att ta nåt stort om du fortsätter fiska med dina egna beten!!

      • ThePikeFather

        Kul o höra. Jag har sett dina beten förr, har kollat beten på nätet läääänge. 🙂
        Mmm min Jerk ska få känna vatten imorgon igen.🙂

Leave a Reply

