Dagens date med Ribatexgrabbarna. 23/10-12

Idag slutade jag lite tidigare på jobbet. Har ju träffat Elias, Saso och Gunnar sedan tidigare. Då var det bara Nikolai jag inte träffat, samt att jag ville se hur det har det i butiken i Johannelund (Hässelby). Har sagt massa gånger att jag ska komma och hälsa på, nu blev det äntligen av. 🙂

20121023-222930.jpg
Ska du till Ribatex, kliv av här, promenaden från T-banan till Ribatex tar typ 3-4 minuter.

20121023-222935.jpg
Hade du heller ingen aning om var Johannelund låg, typ här på tunnelbanekartan. 🙂

Gunnar tog emot i butiken, kikade lite på det bra utbudet av jiggar som Ribatex har. Alltid skoj att klämma på beten i butik till skillnad från olika webshopar. Lättare att på plats få se och känna längd, struktur, vikt i handen och så.

20121023-222925.jpg
Jig, jig, jig…. get a jiggy with it!

Sen blev det kika på hur det satt på kontoret, liten lokal, men trevlig, och alldeles lagom. Nu fick jag även träffa rösten Nikolai.🙂 Heheh.. har pratat med honom ett gäng gånger på telefon, så var skoj att få ett ansikte på rösten.
20121023-222915.jpg
Här sitter Nikolai och Saso och arbetar för glatta livet.  🙂

Var lite glatt, kom in en kostymklädd gäddfiskare i 50-55års åldern, Gunnar ropade -Klas, du har en kund som behöver hjälp här.
Sagt och gjort, jag gick ut och hjälpte kunden. Han ville ha ett bete som väckte uppmärksamhet och som fångar gädda. Han var ingen färsking på fiske, skeddrag, tailbeten var inte o prata om. Han hade redan en blingig gäddspinnare i handen. Ett bete som jag uppskattar, har ingen av samma märke, men motsvarade från andra tillverkare.

Pike Cyko Spinnerbait.

Jag förklarade att jag föredrar M/G-spinnaren i det utbudet Ribatex har, men mannen ville ha bling, han ville att hans polare och släkt skulle imponeras av betet.🙂 Glatt, mannen var nöjd med de svar han fick och slog till. Min korta karriär som butikssäljare var klar, och jag önskade kunden trevlig kväll och skitfiske och gick tillbaka in på kontoret.🙂

20121023-222920.jpg
Fina väggmålningar.

Fick en visning av hur det går till från beställning till att posten går till kund, effektivt och snabbt.

Sen blev det till att snacka lite om fiske och om livet generellt. Jag kittade upp med lite ny Orkajig, här ska fiskas på torsdag. Oskarjiggen tror jag kan bli en hit. Som med fördel kan bestyckas med jigkroken ut på sidan av betet.

20121023-222941.jpg
Orka Oskar åker tunnelbana.

20121023-222946.jpg
När vi åker förbi Ribatexlokaler så blir Oskar aningens tårögd. Men det blev bättre när vi väl kom hem!  🙂

Grabbarna hade mycket att göra så jag skakade tass och tackade för visningen av Ribatex hjärta, samt tackade för kaffet, (brände mig lite på tungan, kaffet var varmt) och begav mig mot tuben med mina nya vänner* i en påse.😀

*=Orkajiggarna alltså.

Väl hemma tog jag dessa bilder på alla mina nya vänner som ska få smaka havsvatten på torsdag!
20121023-222952.jpg
Oskarjiggarna var målet, men det slank med ett par skirtar, guldiga Fenixar, o ett par nya beten som jag inte ens vet namnet på, samt en liten liten liten shadjig.

20121023-222959.jpg
Den lilla lilla lilla shadjiggen.

20121023-223015.jpg
Alla nya Oskarjibbar samlade.

Tack för idag mates, vi ses snart igen!


2 responses to “Dagens date med Ribatexgrabbarna. 23/10-12

  • Nikolai Pregnan

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, haaaaaaaaaaaaa Oskar åker tuben, förbannat skönt att se lillkillen äntligen ta steget ut i verkligheten Klas, tack för hjälpen. Ska bli kul att se vad du kan hitta på med dessa gynnare. Även Jovica själv poängterar ju att denna pjäs tarvar ett unikt sinne hos fiskaren – och där känner vi oss trygga🙂

    Tack för besöket – uppskattas!!
    Peace / Nikolai

Leave a Reply

