Öregrund dag2, Ingetnamn allsdagen. 21/10-12

Dagen började med frukost 07 med frukost. Tack till Stefan som vart vår väckerklocka dessa två dagar!

Fick lämna min kära PennRulle hemma idag. Vilket begränsade mig något enormt. Min beteslåda är inte anpassad efter små beten för mitt typ 7-27gramsspö. De små gäddor jag fick böjde spöt rejält. Skoj, men inte som jag vill ha det.

O inte nog med att min Penn lämnade in, min SISTA Berkleyjig i färgen brun/pärlemorvit flög av vid linbrott. Kändes inte som jag behövde en sån käftsmäll en dag som denna när det var tungt som det var. Skräp

Min jerkpåk uppskattar tyngre beten och det var inte vad jag hade planerat för dagens fiske.

Orkar inte skriva så mkt om denna dag. Trevligt, visst. Trevligt fiske, japp. Men när man inte får bra med fisk är det rätt surt, och idag frös jag också. Blir lätt lite pannkaka då.😀

20121021-195126.jpgStefan fick även han några snipor.

Blev iaf 4 gäddor idag för mig, landade på 6gäddor totalt.

Åkte tillbaka till Figges hus innan det blev mörkt, plockade undan och packade in i bilarna för avfärd.
20121021-195136.jpgTack som bara den för gästfriheten Figge!  Alltid lika trevligt!

En riktigt trevlig helg med mycket trevligt sällskap men KASST fiske! Nästa gång måste väder och fiske leverera!

Over and out Öregrund!


Leave a Reply

