LöglaCup 2012, 22/9-12

Dagen började tidigt imorse, jag var färdigpackad så det var bara att hoppa i kläderna och åka.

För andra helgen irad bar det av mot Furusundsområdet.
Runt klockan 8 mötte jag upp med Chripster och hans polare Peter. Strax därpå kom en kille ingen av oss ingen träffat tidigare men som vi bjudit in. Roger, eller RoNo som hans betesbyggarnamn är. Riktigt trevlig kille och riktigt fina beten. Skulle fotat lite så ni får se hans beten, men det kommer.

Förmiddagsfisket bjöd på en snabb gädda för mig. Tog den mitt i vassen på M/G-spinnare. Därefter dog fisket av. Inte ett endaste liten nagg? Körde mycket jigg, när det inte gav fisk började resan genom beteslådan. Mina nya Timber-Lures fick självklart smaka vatten. Går som en dröm!! Formen är lite unik, ryggen är som böjd i slutet på betet. Gick att fisk hem på alla möjliga sätt.

20120922-190811.jpgSåå jäkla fina!

20120922-190918.jpgHälsning på betet är aldrig fel.🙂 Skoj!!
Lunchpause, Peter grillade korv som om han aldrig gjort annat till oss 7 hungriga fiskegubbar.

Efter lunch tänkte vi 0-0 och tog nya tag. Var iof inget som hjälpte över huvud taget..🙂

Vi harvade på, jag fick tillfälle att testa min gigantiska Orka-jig. Gick underbart fint i vattnet tyckte jag. Gäddan däremot tyckte ingenting och surade hemma.

20120922-194447.jpgDet ser ut som vi surar jag och Chripster, men icke! 🙂

20120922-194543.jpgChrilles båt, Ockelbo B16, aningens fix kvar innan han är nöjd med den.🙂

Dagen till ära hade jag med en egen enkel skapelse, en jig med inopererad 5/0:a. Körde denna med buzzer framtill också.

20120922-194807.jpgKunde blivit succé. Imorgon kanske!?

Dagen avslutades med en liten liten gädda. Den snappade upp min Bomber 17j i blåvit kulör.

20120922-195051.jpgEn bra dag, fiskemässigt dock skräp!

Nya tag imorgon. 🙂


Leave a Reply

