Kvällens snabbfiske. 20/9-12

Åkte hem direkt efter jobbet, slängde in åror och fiskekitet i bilen och åkte ner till sjön.

Gurra stod och väntade redan vid båten, och vi åkte ut direkt.

Nu märks det verkligen att det är höst, vi hann knappt doppa betena i vattnet innan det började mörkna.
Kvällens första gädda stog jag för, Gurra hettade upp henne, -Japp, neej, jag hade en på. Kunde man höra Gurra säga.

Jag var inte sen att köra kast mot huggspoten, smacka! Upp kommer en liten fin gädda som verkligen uppskattade min lila/gula M/G-spinnare.
20120920-224015.jpg
M/G-spinnarn gör sitt jobb.

Därefter drar Jigprinsen två rätt snabba gäddor i ungefär samma storlek som min första. Jiggprinsen Gurra fiskar nästan jämnt med jig, men idag flörtade han med sin feminina sida också och drog ett par kast med sin rosa Zalt-wobbler.🙂

Här någonstans fick jag ett telefonsamtal från en vän som bjöd med mig på en kommande finfin fiskeresa, kommer bli mäktigt! Kommer skriva mer om det senare, var så säkra!

Jag svidade nu om till BlueFoxBuzzer och drog några kast mot vassen, och det tog inte många kast innan en hyfsat lång gädda klev på.
Skulle passat som en rätt fin slips. Gediget huvud och smal kropp. MEN, skönheten fick simma tillbaka som alltid.
20120920-224140.jpg
Stackars smala gädda, trodde mitt ytbete var ett litet snacks, vad besviken hon måste blivit? 🙂

20120920-224147.jpg
Jag och gäddan fick fin kontakt.

Blev några kast till men sen blev det till att ro tillbaka igen i skenet av Gurras pannlampa.

Idag hann vi enbart med o fiska av succéviken, de andra områderna får vänta lite, för nu i helgen blir det fiske med trevligt folk i Furusund med omnejd.😀

PS: Svidade ju på ny lina härom veckan för PowerPro´n bara trassla, nu sitter det TUF-line på. Tre trassel på dryga timmen lyckades jag skapa!?!?  Jag ger upp! Ska jag ens orka åka och byta lina igen?

Skitfiske!
Lägg gärna till ThePikeFather på FB, ni finner mig på
http://www.facebook.com/ThePikeFatherEnFiskaresBlogg


7 responses to “Kvällens snabbfiske. 20/9-12

Leave a Reply

