En dag i studion. Fiska gädda. 17/9-12

Denna helg som gått har min sambo vart och tävlat med en av våra hundar i Danmark, och jag har vart hemma med vår andra hund. Så fisket har legat nere lördag och söndag.

Gårdagen spenderades med min gode vän DjRobaCo, eller Robin som han heter. Det är Robin som är den musikaliska av oss två, jag får bara ha åsikter om vår låt och sen arbetade vi utifrån den grund som Robin byggt/gjort.
20120917-104737.jpg
Fin och storjusteringar gjordes så det stod härliga till.

20120917-104732.jpg
Synthen är viktig vid GäddHouse.  :D

Jag hade sedan innan hört alla ljudplattor och avsnitt med beats, igår lyssnade vi på förslaget, ändrade om lite och spontanskrev den enormt avancerade texten.🙂
Det enda som vart klart är och var att refrängen skulle vara “fiska gädda” men i övrigt var det fritt fram. Efter 18 koppar kaffe, ett gäng inspelningar, omtagningar, skratt, skrål och en pizza så stog vi galet nöjda över vårt verk någon gång kring 22-tiden.
20120917-104748.jpg
Skönsång spelas in.  (?)

20120917-104743.jpg
Viktiga anteckningar gjordes.  :)

Helt ärligt, det “färdiga” resultatet blev 10 resor bättre än vi trodde. Det här är nog det bästa som skapats inom genren GäddHouse det här årtiondet.

20120917-104755.jpg
Dj RobaCo slipar på min röst som vi kan likna vid en oslipad diamant.  :D

 

Håll ut, inom en snar framtid kan ni lyssna på GäddHouse på Spotify!🙂


4 responses to “En dag i studion. Fiska gädda. 17/9-12

Leave a Reply

