På fredag smäller det! Guidning med Tomas Edenfeldt. 11/9-12

På fredag smäller det. Då ska jag, Lunkbait och Fredde ut på Furusundvatten med guiden Tomas Edenfeldt.

Jag var på tur med Tomas i höstas, fick inga riktigt stora gäddor, men däremot många. Nu för några veckor sedan var ju min vän Mattias på guidning med samma Tomas.
Det var då 13+:arn landades.

Eftersom, eller kanske snarare självklart, användes C&R. Vilket gör att min plan är ju att plocka Mattes 13+ som haft dryga 2veckor på sig att öka vikten.  :D
Heheh, det är planen iallafall.


C&R-gädda från Furusund.

 

 

Hoppas vädret blir bra, även om det just idag inte ser speciellt upphetsande ut om man var på jakt efter en “chill”-dag.

 

Jag är dock på jakt efter en trevlig dag och det har vi alla förutsättningar i världen att lyckas med.


Har vi tur på fredag så blir det sauerkraut och grillparty.  :D   (Bild från förra guidningen, med Hompa och Tomas).

Håller tummarna att Tomas hotspots ska leverera. Återkommer såklart med resultat och uppdateringar om fredagens äventyr.


In och boka din egen guidning, Tomas är en trevlig kille.

 


4 responses to “På fredag smäller det! Guidning med Tomas Edenfeldt. 11/9-12

  • Tobias

    Trevligt värre!
    Jag har själv haft nöjet att åka med Tomas 2ggr på guidning och han är verkligen en kanonkille. Ödmjuk, trevlig och en vass fiskare!
    Tyvärr hade vi lite oflyt med vädret så förutsättningarna var inte de bästa när vi var ute. Ena gången nöp Tomas en 7a och andra turen var det riktigt segt… hade en groteskt madam under båten som vägrade hugga…

    • ThePikeFather

      Jag är på jakt efter den paddan som var under båten för er. Känns lite som jag kommer vara övertaggad på fredag, känner mig lite som ett barn på julafton inför att fiska generellt. Lite som jul nästan året om. Det blir inte bättre än så. 😀

      • Tobias

        Känner du ingen mättnad efter din 10+? Jag vet att när jag tog min första tia så kände jag bara ett stort lugn och var inte alls lika fiskesugen längre…😛

      • ThePikeFather

        Jo lite.
        Men när chansen med guidningen kom upp så kändes det dumt att inte ta den.😀
        O kan inte fiska nu i helgen någe nämnvärt.

Leave a Reply

