Dagens båttillverkare. MirroCraft Boats. 11/9-12

Idag fick jag en ny vän på FB, guiden Bodo från Irland. Hans pressbakgrundsbild var en båt. Närmare bestämt en MirroCraft Aggressor som jag tyckte såg grym ut.

Så dagens båttillverkare blir alltså MirroCraft Boats.

Aggressor finns precis som för många andra båttillverkare med olika inredning. Jag föredrar den mer öppna.

Skulle passa mig som handen i gäddhandsken.


Vissa gillar med ruta, och andra gillar som jag med sid/mittpulpet.

 

Lite enklare modeller under serien:  Outfitter Series Series. Men likväl, jag skulle ta en utan att behöva tänka efter nämnvärt.  :)

Lite mer som en eka.

 

Sen finns den mer renodlade ekan, men i 7 olika utföranden och storlekar.
Går under namnet, Utility V Series.


Avskalat och enkelt, denna typ av båt skulle lätt kunna ersätta min läckande skorv till eka.

 

MirroCraft erebjuder också två serier som går under namnet: Troller. Verkar rätt glada de med.


4,3-typ 5m långa. Rätt lagom. Som allt i landet Amerika finns allt i oändliga möjligheter, bredd, längd, utrustningsmässigt.

 

Sist med inte minst tänker jag lyfta fram familjelinjen som de har i modellerna: Holiday och Dual Impact.


Den sistnämnda ser iof ut som den perfekta “jag åker ut med familjen ena dagen och polare andra dagen och fiskar”-båten. Kastdäck, javisst… *trolla lite*, sittplatser, javisst. Det är ju glatt.

 

MirroCraft har ett erbjudande idag på sin hemsida, det ser ut såhär:

Typ färdig att sätta i vattnet, med 60hästars, elmotor, ja ni ser ju själva. Med dagens valutakurs (11/9-12) kostar kalaset: 103249,78.  !!!!

In your face!  Allt är inte sämre i USA.   Hehe..  Smuggla båtar, varför gör ingen det?!  Skämt osido. En i mina ögon riktigt finklädd båt som jag mer än gärna skulle äga.

Sen behöver ni inte väga in mina tankar, jag är total novis inom båtvärlden.  :)

 

Jag är relativt säker på att det inte finns någon svensk återförsäljare av dessa båtar, så import är nog enda alternativet. Tyvärr!

 

 

 


Leave a Reply

