Dagens fiske med mr 13+. 9/9-12.

Mr 13+, Mattias kom på fiske idag. Vi uppgicks mycket för några år sedan när vi båda var ute och vimlade mycket i Sthlms nattliv. Mycket skoj att få så trevligt sällskap idag!

09:17 stod jag med v70:n vid busshållplatsen och plockade upp en glad vän till mig, bilen Mattias skulle låna ut till mig, var redan borta, så då blev det buss. Man vill ju inte missa fisket typ.😀
Färdigpackad bil, så färden gick direkt ner till sjön. Ner med packningen i båten, och ro ut till “the starting point”. Vilket är vassen där jag tog mitt PB igår. Fick första gäddan nästan direkt, oklart på vad, kommer baske mig inte ihåg. Skulle kunna hitta på något bete, men det är inte riktigt jag.😀

Jag har ny rulle på min nya Penn Battle, blev rekommenderad att köra på Power Pro, och den funkar skrääääp, ska baske mig skriva en egen tråd om den. Ville bara nämna det här också!! Skräp, sa jag det?!
Vi fiskade vidare, vid första vasstoppet var det bara jag som fick leverans, Mattias var trögstartad idag. Rodde vidare och fiskade av de hotspots som jag tyckte passade. Klev på en riktigt tjock dam, inte så jättelång, men proppmätt! Fin!

Sen kom äntligen Mattias första för dagen, kändes skönt att det släppte då jag som alltid hade utlovat gäddgaranti.

20120909-204957.jpg
Hyffsad första gädda.

20120909-205007.jpg
ThePikeFather med en tjock dam. 😀

20120909-205035.jpg
Kolla magen!  Så ska det se ut.

20120909-205103.jpg
Mattes första, nu var han med i matchen! 😀

20120909-205151.jpg

Fin bild! OrkaShadTailjiggarna från Ribatex levererar. På riktigt, har du ingen egen, in o köp! Dessa kör man som jig, eller som jag mest körde idag, spinner sakta in! Sanslöst bra!

Klicka på Ribatex logga och köp en eller tre själv, fraktfritt!

Någon som vet fler webshoppar som kör fraktfritt, tipsa gärna.

20120909-205159.jpg
Fin bild, samma gädda. Tyckte tänderna var skoj!

20120909-205211.jpg
Nästan direkt efter klev nästa OrkaShadTailgädda på. 😀


Mr 13kg+ visar sin bredd, ena dagen 13kg, andra 13gram, typ! 😉

20120909-205229.jpg
Mattias plockar abborre med MörrumSpinnare.

20120909-205242.jpg
En annan favorit, Orka Fenix. Just denna är rätt sliten efter ett gäng gäddor på sitt samvete! 🙂

20120909-205320.jpg
Hela dagen bjöd på finväder. Solen sken såpass att jag vid iaf ett tillfälle fick köra tischa! Skönt, känns som det inte kommer komma så många fler tillfällen med den sortens värme.

20120909-205337.jpgTydligen har ryktet spridit sig om 10+arn från igår. Flygen kom ett efter ett.. mest tyskar tror jag..men nu spekulerar jag enbart.

20120909-205329.jpgJag bjöd upp till dans, gäddan var inte sen att haka på! 😀


Kvällen led mot sitt slut, Mattias verkade nöjd med vad min sjö hade att erbjuda!
Vi lyckades skrapa ihop totalt 21gäddor, jag fick 11 och Matte 10. Mattias fick även fira nytt PB i form av 10fångade på ett pass, hans tidigare rekord låg på 8. Skoj!

Tack Mattias för en riktigt mysig och trevlig dag med mycket fisk och underbart väder!

Jag ser fram emot vår nästa fisketur!


Leave a Reply

