Kvällens fiske. Långsjön, Rimbo. 6/9-12

Direkt efter jobbet tog jag mig hem så snabbt jag kunde, körde förbi hemmet och hämtade fiskegearen istortsett i farten. Blev bara haspelspöt och en lättare packning som fick följa med.

Stannade en snabbis i Rimbo city och köpte en chokladkaka som fick agera middag idag. Nu sitter säkert du som läsare och funderar: -“Vad köpte egentligen där där PikeFathern för chokladkaka?!”
Jo det ska jag tala om, det var en Marabou helnöt. En av de chokladkakor på sjön som ligger på chokladkakornas top tre, lätt!!

Nog om choklad. Gustav, Gurra eller Gurkan som jag vill kalla honom var redan nere vid båten när jag kom nersladdande med bilen. Hoppade i Gurkans eka vid 6-rycket. Det märkts verkligen att det börjar bli höst för det är dovt ljus redan vid middagstid. Vi körde enbart med åror idag, så det blev fiske i den närmsta viken från bryggan sett.

20120906-221705.jpgGurkan öppnar kvällen med en röd/vit Zalt. Ett stabilt val.

Viken hade antagligen kört rätt hårt på någon form av övergödningspreparat senaste veckorna för här bjöds det på sjögräsbonanza, bigtime. Var svårt att fiska oavsett vad vi slängde i för beten. Jag gjorde några tappra försök med mina gäddspinnare, min nya McManus från CeasarLures, några plast SZ-tailar, men icke. Vi rodde vidare och tog några kast här och var där sjön bjöd in till sjögräsfria kast.

Vid det här laget har jag redan hunnit med och testa ett gäng med beten och mörkret börjar falla på.

20120906-221938.jpgKörde dagen till ära med Brunnbergspinnaren. (han fyller år), men den går rätt djupt och hade en tendens till att enbart käka gräs idag istället för att fånga fisk.

Vi drog oss tillbaka den lilla bit vi åkt för att fiska av utanför bryggan innan vi avslutade för kvällen. Men det var dött där också.

20120906-222250.jpgGurkan har efter deras 5:e-plats på Värtan Cup valt att installera strålkastare vid strandkanten som möjliggör kvällsfiske. Mycket angenämt! Det går bra nu!

Totalt sett för kvällens fiske: totalt dött!🙂
MEN, vi hade en trevlig kväll och skönt att komma ut lite och varva ner efter en lång arbetsdag.

Nya tag i helgen.


2 responses to “Kvällens fiske. Långsjön, Rimbo. 6/9-12

Leave a Reply

