Bra idé, beteskittning. SliderSpinnare. Pimp your bete! 5/9-12

Jag är lite svag för beteskittning. Det är inget jag skäms för, det är många som lider av det.  🙂

När man med enkla medel kan förändra tidigare köpta beten. Det är typ bara fantasin som sätter gränser. Men man kan ju samtidigt alltid ta inspiration av andra.

Idag, eller det är inte sant, det var igår jag såg det. Hursom, Torbjörn “Buster” Odén gjorde ett inlägg om något jäkligt glatt. SliderSpinnare. Jag har ju tidigare skrivit om utbytbara spinnerbaitriggar. Men dessa som Buster skrev om är mer permanenta, vilket jag gillar skarpt.


Klicka på ovan bild för inlägget om utbytbara spinnerbaitriggar.

 

Delarna är inte dyra alls. Spinnartråd behöver man köpa, går iof att köpa färdiga också, men det är inte lika skoj.
Sen behövs: Coloradosked eller annan sked man uppskattar, blyvikt (i de fall betet du valt är flytande), krympslang, enkelkrok, jig av valfri funktion, lekande.


(Foto: Torbjörn “Buster” Odén)

Sen är det bara att tillsammans med dina tänger härma det du ser på bilderna ovan.

Mäktigt fixat av Buster, och tack för inspiration. Nu blir det betesverkstan såfort jag kan och sätta igång med beteskittning.


Leave a Reply

