En spöserie värd att vänta på!? Svartzonker / ABU.

Jag har tidigare skrivit om Svartzonkers samarbete med ABU och den kommande spöserie som är i antågande.

Klicka på Clabbe för att komma till tidigare inlägg.

Jag vet att många är sugna på att få klämma, känna och köpa de spöna. Däribland jag.

Men, enligt säkra källor kommer det tyvärr att dröja till mitten av oktober innan vi vanliga dödliga får känna på den färdiga produkten.

Enligt Jan O på FishEco kommer det dock att dröja till våren. Så jag vet inte vem som har rätt. Men så är det väl alltid, spekulationer.  :D
FishEco kommer ha ett test på spöna inom en snar framtid. Återkommer när det sker!

Som jag tidigare nämnt är de tre spön som kommer enligt följande spec:
Till en början kommer en 8,6″ tvådelad spinnpåk som kastar allt mellan 30-180 gram (det kommer stå 40-140 gr på spöt men det pallar för mycket mer).
Sen även en 7″  tvådelad som kastar allt mellan 30-210 gram (står 40-140 på spöt)
Sist men inte minst ett haspelspö, 8,2″ för det lättare fisket 8-35gram.
Alla spöna är och kommer vara superlätta och ha snabb progressiv action.

Det var allt för nu. Återkommer om jag hör något mer.


Leave a Reply

