Min senaste familjemedlem i betesfamiljen. Lunkbait 1.3 30/8-12

Idag mötte jag upp med min alldeles förträffligt trevliga vän Johan. Även under fiske känd som Lunkbait.

Hade beställt en abborfärgad Lunkbait, viktat bete denna gång också.

Vi slöt upp på svennebananparadiset Drottninggatan i Sthlm för en liten lunch. Vi beslöt oss för libanesiskt och åt smaskens välgjord mat. Snacket gick främst kring fiske, Värtan på söndag, betesbygge och kommande turer.

Lunkbait har precis gjort sin tredje omgång beten, första batchen var bara ett bete, gjort för vår hemmagjordabetentävling. Batch två blev snygga, men hade ingen viktning och var svåra att få ner under vattenytan. Dock levererade de bra med fisk ändå.😀 Vid det här laget hade Lunkbait även köpt på sig en airbrush. Resultatet från handmålat till airbrush var rätt stor.

Idag var det alltså premiär för Lunkbait 1.3, och jag är bra imponerad av det fina resultatet. Det kommer bli bra det här!!
7 lager med LV1 lack borde räcka!🙂

Nu är det bara jag som ska få arslet ur vagnen och köpa mig en airbrush, det får bli till vintern eller nåt när man har lite tid.

Första doppet blir på Värtan Cup nu på söndag!

20120830-204608.jpg
Wobblern träffar nya vänner på NorraBantorget.

20120830-204615.jpg
Suck a beauty!!!

20120830-204626.jpg
Denna version har platta ögon till skillnad från förra som hade 3-D.

20120830-204620.jpg
Färgsättningen går under namnet Lance Bass.  Hehe…

20120830-204637.jpg
Är det något jag kan ha åsikter om är det signaturen. LB som i Lunkbait måste synas tydligt.  :)   Men det kommer till 1.4 modellen.

20120830-204631.jpg
Riktigt fin undersida, ser verkligen abborre ut.

20120830-204642.jpg
Fin mörkgrön färg på ryggen och galet lovande form.

20120830-204648.jpg
Lovande. Dessa beten kommer ni få läsa mer om. Kommer leverera byskt med gäddor!

Johan/Lunkbait, denna är ett mästerverk! Sen att färgsättningen går under namnet Lance Bass gör det till en favvo, redan innan jag testat betet i vattnet. 😀


Leave a Reply

