Öppen fråga Penn Battle. 29/8-12

Min nya rulle har ingen “veva åt båda hållen pinne”.🙂
På bilden nedan visar jag med fingret vad jag menar på min Nasci.
Trycker man till “pinnen” så kan man veva åt “fel”. Finns det ingen sån “pinne” eller funktion på Penn Battle?

Jag inser att min fråga är rätt dåligt ställd, men hoppas ni förstår vad jag menar!?🙂

Henke: Nu har jag ändrat månad till augusti, och tack för svar. Till er som läser texten och har samma fråga kan alltså HenkeW genom mig meddela:
“Finns ingen sådan. Mindre risk för att det ska bli ofrivillig vevning bakåt”.

Så nu gott folk vet vi det.

20120829-221956.jpg


4 responses to “Öppen fråga Penn Battle. 29/8-12

  • Rydbeck

    Hittar du ingen “flärp” eller “spak” så finns det nog ingen sådan funktion så att man kan stänga av backspärren eller vad man ska kalla det på haspel.

    • ThePikeFather

      Nej, ingen flärp, spak eller pinne. 😀
      Tänkte om det fanns ngn hidden feature? Hehe.. man vet ju aldrig. Haspelrullemakare är ett uppfinningsrikt folk. 😀
      Finns det ingen pinne så kommer den funktionen vara mkt saknad!!!

  • Tobias

    Den är borttagen och anledningen till detta är, enligt uppgift, att minska risken för raserade rullar… man har helt enkelt byggt en stenhård pansarvagn och tagit bort “onödiga” funktioner som ev kan gå sönder.

Leave a Reply

