Lite shopping, Lina och beten. 29/8-12

På lunchen idag drog jag och kollegan till Fiskarnas Redskapshandel vid Slussen i Sthlm för att dra på lina på min nya rulle.
I normala fall hade jag lagt på lina själv, men ska iväg direkt efter jobbet och fiska idag så för att spara tid…

Lundgrens stänger butiken i slutet av September och kommer flytta till nya lokaler i Sickla utanför Sthlm. De kommer dela lokaler med Naturkompaniet.

Väl på plats föll valet på en 0,28 Powerpro, en gul variant. Kändes bra, har haft PP tidigare och vart ok nöjd.
20120829-143029.jpg
Brottsstyrka på 20kg

Sen hade de ett bete jag egentligen enbart fiskat med en gång i mitt liv, I Fish´s The Guide från Bios AB. Fiskade med det betet när jag var på guidad tur med Tomas Edenfeldt här i höstas.

Fotograf: Tomas Edenfeldt, men det är min fina gädda.😀

Fiskarnas hade det betet och andra motsvarande för erbjudandet, ta 3 för 99:-. Så det blev 2 stycken The Guide och en Zalt Z. Zalt-Z är inte något jag tidigare fiskat med.
20120829-143035.jpg
Y
tterst sakta sjunkande säger Zalt, får se vad jag säger ikväll. 84gram väger denna Zalt-Z.

 

The Guide, 12,5cm och 65gram

20120829-143047.jpg
Hot Pike heter färgen.

20120829-143052.jpg
N
atural Perch heter denna.


4 responses to “Lite shopping, Lina och beten. 29/8-12

Leave a Reply

