Betessnideri. 26/8-12

Jag har en vän som heter Johan, han har precis börjat göra egna beten, han kallar dem Lunkbait.

Jag sågade ut en bit ek härom veckan och tänkte göra mig en motsvarande fast i min egen tappning. Jag valde även att testa göra en tjockare variant av originalLunkbait.

Idag regnade det satan som bekant och jag var hemma och myste med vår ena hund. Hade lite trist för en stund och snidade då lite på ovan nämnda bete.
20120826-215947.jpg
Mallen.

Sen slipade jag lite, och spacklade ett sågmärke jag hade lyckats åstakomma när jag sågade ut bilden. Den ser onekligen lite ut som ett ollon från vissa vinklar, men när den är målad hoppas jag den blir bättre. Antingen kör jag sprayburksfärg, eller så ser jag till att äntligen köpa mig en airbrush, det är ju snart vinter och då låter jag ju fiskespöna vila.

Tycker dock det ser bra ut hittills.🙂

20120826-215953.jpg
Ollonet börjar ta form.

20120826-215957.jpg
Skön form. Känns lite Jaraal över det hela. 😀

20120826-220002.jpg
Bred över midjan. Inte helt klar, blev lite spackel som kom emellan.

Edit 18/2 Mer av resultatet.

2
Viktning.

3
Spackling.

4
Lacka lacka!

 

1
Rött är sött.

 

5
Grönt på huvudet, och röd buk.

6
Vinröd buk och signature.


Leave a Reply

