Dagens fiske. 25/8-12

Dagen började bra, sol och med en nacke som inte gjorde tokont. Packade ner lite lätt packning och begav mig ner till båten glad i hågen.

Packade båten med all medhavd gear. *dripp dropp* känner de första dropparna och smart som jag är tog jag bara med mig ryggsäcken med beten och flytvästen och satte mig i bilen. Ovädret drog förbi och jag beger mig ut med båten. Några hundra meter ut slår vädret om och himlen öppnar sig igen. Ingen lek, allt bli blött, det verkligen vräker ner under 10minuter och åskan passar på att slå ner några gånger. Perfekt!
20120825-230247.jpg
Regnig start på dagen.

Idag gjorde det dock inte så mycket, jag var så glad att nacken inte smärtade och att jag kunde kasta ordentligt.
20120825-230339.jpg
Vädret spricker upp!

Tog en lite kortare sväng på min sjö idag, drog totalt 9gäddor under typ 3h. Helt ok.

Körde bara nya beten idag, Lundgrens Seducer levererade bra under dagen. Skönt att fiska med ett lagom tungt bete en dag som denna när man inte känner sig helt 100.
20120825-230315.jpg
Seducern funkade finfint.
20120825-235850.jpg
Dagens garderob.

Dagens första fisk högg på min nya Doom Bell modell: Vibe-E från Storm. Från deras reklam förstår man att de skulle skramla en jäkla massa, en reklam som visade sig stämma. Man hör wobblern komma när den närmar sig båten, så antar gäddan borde höra den också. Lyckades även dra upp någons strumpa med samma bete.🙂 Doom Bell modell T-witch levererade inget idag dock, men gillade verkligen gången på det betet.
20120825-230300.jpg
Doom Bell.

20120825-230306.jpg
Närbild.

20120825-230354.jpg
Verkar vara damstorlek?!

Jag har tidigare efterfrågat i olika forum om hur skadade gäddor klarar sig när de återsätts.
Bland annat det här med skadade gälar. Idag fick jag svaret, kanske inte funkar för alla gäddor, men den här lilla krabaten var galet pigg och hade en läkt gälbåge. Vad glad jag blev!
20120825-230425.jpg
Glädjande att de överlever med liknande skada.

Riktigt skön dag på sjön, imorgon blir det förhoppningsvis en liten tur också.
20120825-230346.jpg
Spinnare är perfekt när halva min sjö består av näckrosor, nate, gräs och allt annat man kan tänka sig.

20120825-230407.jpg
Min första på Sebile Spinnerbait Trophy. Spinner fint, men nytt för mig är att man inte känner spinmotståndet nästa alls.

Mina nya Svartzonkerbeten gick fint i vattnet men gav ingen fisk tyvärr. Nya tag med dem imorgon då!
20120825-230321.jpg
Ska ta dubbla sizen av denne imorgon med ett Zonkerbete.😀

Träffade på två farbröder när jag kom tillbaka med båten som berättade att de tagit en 5,5kgs gös häromveckan, visserligen med nät, men då finns det fin gös i min sjö iaf. Kanske ska fiska aktivt efter gös imorgon.😀
Nu blir det kolla klart på IronMan II innan bingen kallar.🙂

 


Leave a Reply

