Dagens måltid/bete, Savagear Real Eel. 21/8-12

Dagens måltid/bete är Savagears Real Eel. Ett bete som jag av klantig anledning inte fått fiska så värst mycket, skrev ett inlägg tidigare om hur det försvann i Drevvikens djup. (antagligen en lie som någon medvetet planterat ut för att skära av min lina, det är lite oklart, jag har inga bevis än. Men KaggeBagge har lovat fråga runt lite i Farsta med omnejd, jag vill ha ett namn).🙂

Hur som haver, det lilla jag fiskat med det så bådar det gott, sjunker lagom fort, jag körde med 15grams jigskalle, och jag körde rätt hetsigt. Samt att den har en förbenat förförisk gång.

Det filmer jag sett på betet bådar gott också, samt det lilla man redan läst om vad andra tycker så verkar det vara köpläge.


Jag tror iaf den kan bli succé. Såfort min jävla nacke blir bra igen så blir det bums ut på sjö eller hav. Har massor med nya beten för mig som jag vill testa, bland annat denna. Men har läst mig till på Fiskesnack att Mend-it ska vara bra för er som är köpsugna att ha med er, gäddtänder kontra Real Eel verkar inte vara combon för dagen. Mend-it för er som inte känner till är som ett nagelack som man penslar på i skadan. Lösningen i Mend-it löser upp jiggmassan/gummit och härdar relativt snabbt när man skjuter ihop och trycker på den skadade delen. Funkar finfint på de flesta gummibeten för övrigt och är alltid bra att ha med sig.

Jag tror stenhårt på detta bete!

20120821-190344.jpg
Kokhett bete. (*trumvirvel*)

20120821-190349.jpg
Ber om ursäkt för smutsig ugn, inte orkat rengöra från helgens gourmetlagning.

20120821-190408.jpg
Logotyp.

20120821-190404.jpg
Detaljbild. Det är ett väldigt vackert bete.

20120821-190414.jpg
Jag steker.


20120821-190420.jpg

Dagens maträtt/bete är färdigt för måltid.

Tack till Souschef MLF, utan dig hade denna måltid aldrig blivit av. 🙂


2 responses to “Dagens måltid/bete, Savagear Real Eel. 21/8-12

Leave a Reply

