Fiskekniv. Den jag har idag, vad jag vill ha. Vad har Du? 9/8-12

Jag har en Gerberkniv idag. Ingen aning om vad modellen heter, och jag är nöjd med den. Men….

20120809-213933.jpg
Fint litet case, vilket är ett krav med nya kniven. Så man alltid har knifven nära sig.

20120809-213940.jpg
Fällkniv.

20120809-213947.jpg
Låsbar. Ingen funktion jag dock använder.

20120809-213953.jpg
Öppningsfunktion när man vill fälla ihop kniven. Metallskenan i mitten av handtaget som går diagonalt över handtaget trycks in, sen kan man fälla ihop den.

…..som alltid, mycket vill ha mer.🙂

Jag kan tycka min kniv kan vara rätt svår att öppna med ena handen, eller rättare sagt: den går typ inte att öppna med ena handen enbart.

Därav har jag letat lite smått efter en ny kniv. Har sneglat lite på Ribatex hemsida, bland annat på denna:

 Ribatex


En Gerber OBSIDIAN FE. Kostar visserligen 600:-, men samtidigt, det är det värt om det är en kniv man uppskattar och använder.

Har även varit inne på hemmasnidat från någon norröver i landet. Men samtidigt tror jag att jag vill ha en fällkniv.



Typ denna, 480:-. En helhornskniv på 62mm.

Vad använder Du för kniv till fisket?

Skriv mer än gärna en kommentar vad du har för kniv i bältet.


Leave a Reply

