Dagens möte. 6/8-12

Efter jobbet idag träffades jag och KaggeBagge. Vi hade stämt romantisk date vid tunnelbanan vid Gamla Stan.

Jag och Baggen gör så ibland, och så promenerar vi i sävlig takt till Lundgrens och nerdar ner oss lite bland alla beten, jiggar, krok, splitringar, verktyg och så vidare. Trevlig personal har de också, blev en massa skoj snack om allt mellan himmel och fiske med Andreas och Pontus en smula. 😀
Kaggen slog till på lite crosslock-beteslås, Mend-It och en eller om man säger ett, powerhandle till sin JB. Powerhandlen var istället för att köpa en ny Revo Toro. Kaggen är skön, -jag trivs som fan med min JB, men man vill ju uppdatera för att hänga med. Haha!

Sen gick vi på kanske det bästa fiket i Gamla Stan, Chokladkoppen. Alla deras bakverk är små smaksensationer i sig. Så är Du sugen på något smakfullt istället för Abborrbullar, Siklängd och Gäddtårta är det dagens tips. 😀

Jag bjuckade Kaggen på en liten kopp svart kaffe med en skugga mjölk, till det avnjöts en kladdkaka av bättre kaliber.

Just ja, höll på att glömma det bästa, fick mig köpt lite splitringar av den extra starka varianten samt en godbit jag sneglat på en stund. Lundgrens Seducer, ett spinnerbait av lite lättare karaktär. En 45gram ungefär, kommer bli succé på nästa tur. Valde en Firetiger. 😀 (Bilder kommer)

Edit: Kaggen mejlade över en bild nyss. Så här gott folk går det om man släpper loss en polack, Mend-It och lite jigg-delar.🙂 Bra jobbat Kaggen!

20120806-232348.jpg


Leave a Reply

