Dagens fiske. Bra vikter! 26/7-12

Posa kom på finbesök till min lilla sjö idag.

Det började bra, jag drog dagens första gädda på en liten Salmo Fatso i firetigerfärgad variant. Krokarna tog rätt illa i gälarna. Men gäddan var pigg och simmade glatt iväg. Hoppas verkligen den klarar sig fint!
Posa drog sig en egen fin liten gädda.

Byte av lokation, körde dock klassiska rundan kring sjön. Blev en fin gädda på 3,72kg på samma ställe jag tog mitt PB. Den tog på en polares hemmagjorda bete, Lunkbait.
20120726-234646.jpgRiktigt lång och smal.

Posa drog typ den gäddans tvillingsyster några minuter senare på samma ställe. 3,75kg stannade vågen på. Den hade typ gråstarr på ens ögat och såg rätt farlig ut.🙂

20120726-235615.jpgPosa posar med den synskadade gäddan.
Det var enbart vänster öga som var skadat. Skum krokning. Bakre kroksättningen var utanför gälarna, och de krokar som var i munnen satt inte fast. Vi klippte splitringen och sen var den klart.🙂
20120726-235919.jpgDet finns även synskadade gäddor i min sjö.

Byte av plats, jag sätter på en gäddfärgad Salmo Sweeper, precis efter det får vi bevittna hur en 10-15cm’s gädda anfalla och äta en typ spigg. Häftigt. Jag firade naturupplevelsen med att dra upp en fin liten gädda.

20120727-000824.jpgSkönt att Posa e kass på o fota, så slapp ni iaf på detta kort att se min otighta frippa.🙂

Dagen till ära har jag kittat upp med baksnus, därav att min överläpp på endel bilder kan se lite svullen ut. Här snålas det inte! 🙂
Jag byter bete, kör på en Buster Jerk (C373F), kör några kast. Vid näckroskanten landar min BJ vid andra invevet smäller det till. En riktigt fin gäddmadame kliver på och bjussar på en riktigt fin kamp.

20120727-002004.jpg5,14kg.

20120727-002052.jpgSkulle tagit mått egentligen, men glömde.

20120727-002319.jpgSkönheten fick simma ner i djupet igen. Lugnt och stilla, så mäktigt!

Samma BusterJerk bjussade på entill gädda nästan direkt inpå.

20120727-002752.jpgHet färg på BJ.

Byte av plats igen, fisket går slick och Posa kläcker att när vädret är så fint och han är ute på landet vill han ut och rasta sin BMW Z4 på slinger70vägarna. Efter lite eftertanke kommer hem in på bättre tankar. Jag firar med att dra en ytgädda på mitt ciggarrytbete.

20120727-003837.jpgFarbrorn kan sina ytbeten.

Posa avslutade sitt fiske med vad han trodde var ett vassnapp, som visade sig slita av hans lina. När vi åker till vassen som snodde betet visar det sig att han minsann hade fisk på!!

20120727-004207.jpgVi hade svårt att uppskatta vikten, men den tog på en BusterJerk iaf. 🙂

En riktigt grym dag på sjön med Posa. Posa gott folk, det är en fin människa det. Peace out, nu ska jag köra en tvätt i maskin.

Resultat:
Posa 2, nästan 3 med spiggen.
Klas 7


Leave a Reply

