Dagens fiske, hemmavatten. 25/7-12

Ikväll blev det en kvällstur med Gustav. Det började bra med två snabba gäddor med nya Lunkbait. Kändes bra!

20120725-235713.jpgFin gädda!

20120725-235835.jpgUnderbart väder, skön grundvärme och stundtals vindstilla.

Gurkan som älskar att jigga drog sin första på jig.

20120726-000007.jpgGustav ser nästan lite ledsen ut!? Men det var han inte, mest glad att få fisk tror jag.🙂

Det blev endel fiskande med ytgående beten ikväll, jag fick en trevlig liten gädda på en Cisco Kid Topper. En godbit till drag med två små propellrar, en fram och en bak.

20120726-001017.jpgBetets färger, svart/gul, det blir inte så mycket bättre. 🙂

Vi avrundade kvällen i en del av sjön där ytbeten brukar göra succé, men ikväll var ett undantag. Jag bytte om till min Orka Shad-jig från Ribatex. Det behövde inte bada länge innan gäddan klev på. Satt perfekt i gäddans käft, hon/han kämpade satan och mina stingerkrokar räddade mig denna gång.🙂

20120726-001423.jpgGrym gång på Orka-jiggen, och de levererar.

Gurra avslutade kvällen med kvällens största gädda. Gäddan föll för en jigblingad M/G-spinnare.

20120726-002710.jpgWay to go Gurkan!

Sen rodde vi tillbaka, klockan började bli rätt mycket, och då det var vindstilla var myggen precis överallt.

En underbart vacker kväll var det, och vid ett tillfälle fick vi samtidigt se tre regnbågar. 🙂

Så fin himmel!

Kvällens fiske:
Klas, 4 gäddor.
Gustav, 3 gäddor.


Leave a Reply

