Dagens Fiske, Lunkbaitfiske. 23/7-12

Fick finbesök av Johan aka Lunkan idag. Klockan 9 stod en snabb jäkla familjebil på min uppfart. Vi körde överflyttning av hans gear till min svarta fara och begav oss ner till min sjö. Idag var dagen då Johans beten Lunkbait 1.0 skulle provköras.
Den absolut första Lunkbait som skapades var till min och Johans betesbyggartävling vi hade för ett par veckor sedan. Hans bete gick så bra så nu skapar Johan ett gäng uppföljare.

20120723-213548.jpgDe tre färdiga som vi provkörde idag.

Den gula på kortet ovan fick jag i gåva och var den jag körde på.
Dagens första gädda drog Lunkan på vårt första stop. Den tog på det blåa Lunkbaitbetet. Kanske den av de tre som hade minst bra gång.

20120723-215241.jpgVackert bete.

Betena är skapade i furu och just denna batch är oviktade. Furut gör att betena flyter friskt. Främre öglan sitter lite olika, och det skapade att alla tre betena dök olika. Den guldrosa hade bäst gång, riktigt fin vaggande gång där stjärten slår fram och tillbaka.

Första Lunkbaitbetet var viktat och hade istortsett en direkt gång direkt “on impact”. Så tror nästa batch kommer vara viktade.

För att vara de första beten Lunkan gör/airbrushar och lackar (LV1) så är de galet fina. Beundransvärt jobbat!

Dagens andra firre stod även Johan för.

20120723-215823.jpgDet var verkligen Johans dag idag.

Jag harvade som vanligt på bland örtielva beten, men det var inte förens jag körde på Lunkbaitbetet igen som min första fisk kom. Ingen imponerande storlek, men som alltid är det skönt när nollan spräcks.

20120723-220053.jpgTummen upp för Lunkbait.

20120723-220357.jpgGuld/Rosa verkade vara färgen för dagen.

Fiske blandades med fina smörgåsar och en suveränt god och fräsch pastasallad. Trots hård blåst, lite småkyligt och regnbyar så hade vi en mycket trevlig dag.

Dagens största gädda stog Lunkan för, 3,31kg landade vågen på och för att vara så “liten” hade den ett riktigt grovt huvud. Ett fint exemplar.

20120723-220915.jpgLunkbait i sitt rätta element.

20120723-221112.jpgMin andra Lunkbaitgädda.

Dagen slutade:
Johan, 7 Lunkbaitgäddor.
Klas, 2 Lunkbaitgäddor, 1 ytbetesgädda.

Tack för idag Lunkan, det gjorde vi bra!


One response to “Dagens Fiske, Lunkbaitfiske. 23/7-12

Leave a Reply

