Var ska detta sluta. :) Dagens fiske. Långsjön. 21/7-12

Dagen till ära besökte jag och Gustav Långsjön, lite av Gustavs hemmavatten. En sjö jag istortsett aldrig besökt. Relativt stor insjö och ser riktigt lovande ut med alla vassryggar, vikar och olika djup. Vi lättade ankar strax efter 9 och begav oss ut på ett nötande av kast och beresbyten. Gurra som är en hejare på Jig, jag som “alltid” bär med med mig 50kilo beten. Vi testade allt, inte mkt slappande under dagen utan betena fick blöta vatten. Men totalt stiltje under stora delar av dagen. På eftermiddagen fick jag en liten gädda på, men som släppte vid båten. Högg på en koppar/rödfärgat Esoxskeddrag. Senare fick jag ett hugg på trolling med en X-Buster, men satt och “sov” så missade helt med mothugg. Gurra hade även två känningar på den lilla trollingsejouren. Vi avslutade dagen med att nöta vass. Gustav passade på att byta drag, och jag nötte vidare. Då lyckas jag vara lite ouppmärksam på att Gustav ändrat vinkel på sitt spö iom betesbytet och jag tar i för kung och fosterland och tjongar iväg mitt bete, och man kunde höra på ljudet att nu hände ngt som inte var helt bra. Hehe.. Iväg flyger mitt bete och Gustav spö/rulle. Paaanik!!!!

Som tur är (prisa Allah,Jesus, Mohammed, Santa Maria i alla de där) flöt spöt!! Iaf så till pass att vi hann ut till spöt innan det dök. Skämdes en aning för det inträffade, men kändes så bra att det slutade som det gjorde.🙂
Dock slängdes Gurkans stora jig och stinger iväg. Men i sammanhanget var det milt.🙂

Batteriet i elmotorn började tryta och vi begav oss hemåt i sakta mak, aningens solbrända och aningens besvikna över dagens snåla fångst. Men en ypperligt trevlig dag på sjön likväl.

20120721-233637.jpgFinvass, som frestade fint. Men utan resultat vid fisket.


Leave a Reply

