Dagens fiske. Väddöskräp. 19/7-12

Samma som gårdagen. Dock lyckades Karlsson få upp 2 apsmå abborrar med Mörrumsspinnaren.

20120719-200911.jpgVet inte varför han ser så glad ut!? 🙂 Men antar det har att göra med att det är det första vi fått upp som lever!?

Drog av min skitlina på min haspelrulle ett gäng med gånger. När det tillslut blev en fet knut fick jag nog och spolade av ganska många x-antal meter. Skönt att bli av med den linan. Dagens tips! Köp aldrig Daiwa Samurai Braid!!
Ny lina blev istället lite otippat: Fireline 0.32, av den enkla anledning att det var den jag hade med.🙂

20120719-201359.jpgBlev rätt bra, aningens tjock kanske?!

Imorgon blir det klippa gräs, och lite paus från fisket. Det tar på krafterna med två bomturer.

Till dess vi hörs igen bjuder jag på vår middag som Karlsson slängde ihop i brist på fisk. Fläskfilésallad. Grymt gott!

20120719-201910.jpg


Leave a Reply

