Dagens fiske. GimoPremiär. 17/7-12.

Var dagen till ära i Gimo-ish, vid vårt landställe, fick låna en båt för att komma ut på en sjö här i närheten. Var och hämtade nycklarna igår så bilen var packad med beten, spön och KYLVÄSKA med mat, och allt annat man kan behöva. Packade iordning båten med allt, då kommer åskan. Inte ett litet moln utan en helvägg med svart himmel, blixtar och dunder. 🙂

Tänker på hur smart det är att sitta i en aluminiumeka och vifta med spö ute på en öppen sjö. Beslutar mig efter två kast att ta tillbaka all packning till bilen. Sagt och gjort, avvaktar typ 15min och ser hur vindarna vänder och ovädret går nordväst istället. Äntligen satte fiskedagen igång på riktigt.

20120717-222945.jpgGalna jäkla moln.

Dagen började segt, hade pratat med lite lokals innan jag åkte ut, det skulle finnas mycket snipor i sjön, rekordet i sjön som ändå är typ 1,5 mil lång var 6-7kg som han kände till!! :0. What?! Hehe.
Jaja, jag tjongade med glad min iväg de beten jag vanligtvis kör med, inte en känning. Testade typ allt, Jerk, skeddrag både mindre och större, gäddspinnare, wobblers ledade och vanliga, jigg, osv men inte ett liv. Säkert 3timmar flöt på och då kommer första hugget på gamle trotjänaren Bomber17J i chartreusefärg. Inget stort, men det gav mig ny energi. 🙂

20120717-223621.jpgBåtägaren ville ha en matgädda, och det kunde han väl få sa jag. (den låg bara där för fotot, förvarades död, bunden i ett snöre i vattnet sen).

Var lite molnigt under dagen men stundtals riktigt varmt och skönt. När hungern pockade på uppmärksamhet öppnade TPF sin lilla kylväska. Rostbiff och potatissallad på Fruktkusarbröd. Grymt!

20120717-224123.jpgBlir inte så mycket bättre än såhär. Mat smaker bäst ute i det fria.

Fick låna mig en Linder440 idag, storleksmässigt är den nog som min eka. MEN allt sitter fast, det flyter fint och är fantastiskt bra att ro med. Sen att den inte läcker som ett såll är ett plus. 🙂

20120717-224902.jpgPåminner lite om ett mindre vardagsrum, här finns allt man behöver.🙂

Idag fick jag även äran att se en finfin spindel. Typ 4-5cm lång och när man petade på den, så gjorde den sig långsmal istället för att krampa ihop sig. Hjälpte den iland och frågade om jag fick ta en bild!? Det gick bra.

20120717-225600.jpgKul spindel. Tror inte jag sett en sån förut.

Dagen började bli middagstid eller strax därefter, hade haft stiltje på fiskefronten ett tag nu igen. Bytte om till BusterJerk och i kvällssolen så blev det två snabba. En mindre och en lite större. När jag visade the locals kort på den större så sa de: “-Oj, den var verkligen stor!!”. Så jag antar man får vara nöjd med fisket när det mest verkar vara smått som går i sjön.

20120717-230710.jpgDen lite mindre. Tog på BusterJerk. RegalSportfiske edition. Riktigt het!

20120717-230902.jpgKan väl ha vägt 3-3,5kg. Bra hugg bjussade denna på iaf.

Vid 21-rycket var min tur slut, då var det bara att packa ihop och bege sig till sommarstugan. Nu blir det sova ett par timmar, imorgon blir det fiske vid Väddö. Goder natt!


Leave a Reply

