Dagens fiske. Grodturen. 14/7-12

Dagen började med lite tvätt och disk. Med tanke på hur molnen så ut tänkte jag till en början stanna hemma. Var riktiga åskmoln på ingång. Men suget tog överhanden och jag tänkte jag kör en chansning. Körde ner till sjön, då var det redan ngn som snott min parkaplats.🙂 Det var två unga killar som hade med sig båt och skulle ut o fiska. Rätt ovanligt att se andra, och på andra sidan sjön var ett par ute och fiskade. 2!!! båtar med fiskare samma dag. Hehe. 🙂

Jag testade min nya Dahlberg Diver Frog på de ställen där nate, gräs, näckrosor och vass fanns. Går riktigt fint i vattnet, ser baske mig ut som på filmerna på youtube. Rör sig som en riktig groda.
Första fisken kom dock på Svartzonkers McTailpaddelvariant. Ett riktigt bra bete!! Blev en stabil bit på 4,68kg, precis när jag skulle landa fisken så öppnade sig himmelen. Därav att bilderna blev rätt kassa. Kör I-phone, och vågade inte ha den framme i regnet.

20120714-221033.jpgGädda och Svartzonker plastvariant med påsatt paddel.

20120714-221150.jpgMms:ade KaggeBagge när jag fick denna fisk på hans gamla drag. Känns som han inte tycker det är lika skoj att få dessa bilder som jag tycker det är att skicka dem?! 🙂

Begav mig längst bort i sjön och tänkte jigga lite. På vägen dit fick jag 2gäddor och en abborre på samma bete, en gäddspinnare, Showgirl.

20120714-222333.jpgIngen bjässe direkt. Men skoj o få fisk.

20120714-222428.jpgSen den lilla gäddan, ingen att hänga i granen kanske. 🙂

Sen hände detta:

20120714-222849.jpgBygel jävla helvetet lossnade för 3:e eller om det är 4:e ggn!!! Jag gillar rullen skarpt, men att ibland behöva byta bygel flera gånger per säsong är inte ok.
Jaja, får säkert ny bygel skickad igen.

Just ja, körde en dryg halvtimme i skymningen i den sista vassen innan “hamnen”. Såg och hörde vass som flyttades. Hörde även gäddan, och fokuserade mitt kastande dit. Efter typ 5-6 kast så kommer hugget jag väntat på och man ser gäddans kropp vräka sig över min stackars lilla groda. Jag avvaktade typ 2-3 sekunder, sen kände jag kraften hos gäddan och drog till mothugg deluxe. Vattnat kokade och jag kan lova er kära läsare att det är en gädda på 6-8kg, möjligen mer. Typ 10sekunder, möjligen lite längre varade kampen sen lyckas fru gädda spotta ut min Dahlberg Diver Frog. Aningens frustrerande med enkrok. Men grodan funkar iaf. Hade totalt 4hugg på grodan, 3 missade och så den här massiva gäddan. Men då vet jag den finns kvar till nästa gång iaf. 🙂

Fick iaf se och fota en supersöt igelkott. Det gjorde mig glad.🙂

20120714-224143.jpg

20120714-224149.jpgSötaste kotten.🙂

Bra fiske totalt sett iaf. 3gäddor och 1abborre. God natt! 🙂


4 responses to “Dagens fiske. Grodturen. 14/7-12

Leave a Reply

