Dagens fiske, Skitfiske på riktigt. 11/7-12

Dagens fiske blev en kvällstur med Konstapel Karlsson. Fisket var riktigt segt och jag var lättirriterad då jag var hungrig när vi åkte ut och glömde matsäcken hemma.
Karlsson började friskt och drog en liten gädda, därefter en riktigt fin abborre på 6hk+.
Själv var jag utan firre till hemresan. Fick en gädda på en ny Svartzonker Tail, men den gäddan ville inte komma upp i båten.

20120712-230412.jpgKarlssons ena abborre, och nej, det är inte den på 6hg på bilden.🙂
Annars var det istortsett helt dött. Måste vara industrisemestern som satte igång för gäddorna idag.
Körde lite jigg idag också, men efter att ha fått 3-4 toktunga bottennapp och sumpat en Orka Shad så blev det blandat jerks, spinnare och tillslut kände jag att nu får det vara färdigfiskat. Körde bonntrolling på vägen tillbaka, och då fick jag tillslut en liten liten snipa. Så jag slapp bomfisket idag iaf, det kändes bra. Högg på en X-Buster i färgen tånglake, och denna X-Buster höll iaf att fiska med. 🙂

20120712-231104.jpgDen lilla gäddan som förgyllde min fiskedag.

Imorgon blir det pause från fisket. Ska tvätta bil och umgås lite med mitt systerbarn. Så blir det på fisket igen till helgen. 🙂
Nu önskar jag er alla en trevlig kväll!


Leave a Reply

