Dagens fiske, Snuthäng 10/7-12

Dagens medfiskare var konstapel Karlsson som kom på besök. Väl vid båten så märker vi av en massa getingar. Att jag missade detta igår. Under mittoften var det ett hyfsat stort getingbo och ett gäng lacka getingar. Karlsson som den polis han är, resonerar: -Allt man inte kan skjuta är jag rädd för.
Haha, så jag hällde vatten på boet, och smällde på det några gånger. Tog lite tid men sen kom vi äntligen ut på sjön.20120710-202643.jpg
Typ 4 timmar senare har getingjävlarna skickat en jävla lönnstickare som sticker mig i nacken. Ont så hela in i helvete gjorde det, och den saten lämnade gadden i mig. Blev helt off av det och fick världens skallebang. T.o.m med nu, 5timmar senare är jag öm. Skräp! 🙂

Jag hade kittat upp med 4finfina smörgåsar med serranoskinka, ägg, champinjoner, och god sås. Karlsson den konnässören bjussade på rostbiff och fransk potatissallad. Passade perfekt att avnjuta under ett stort lövträd när regnet stod som spön i backen. Vädret var inte alls det bästa, jag är rätt mättad på regn nu. Inte en enda fisketur utan en skur. Fisket gick till en början rätt segt. Karlsson som fiskar med lättare beten drog endel abborrar, endel riktigt fina.
20120710-201641.jpg
Karlsson posar med borren.

Det gick mer än halva dagen innan jag fick napp. Hade baske mig gått igenom alla beten, jerk, wobblers, tailar, ledat, stort och smått innan dess.
Räddningen blev en av mina nya jiggar som jag nämnde igår. Orka Shad Tail heter den, riktigt bra egenskaper och levererade även när alla andra beten gick bet. Den kan jag varmt rekommendera. Finns bara på Ribatex.se, in och köp dig en själv!
20120710-203139.jpg
Nöjd, äntligen gädda!
20120710-203237.jpgOrka Shad Tail.

Karlsson fortsatte sin kross av mig med dagens fiske. Man kanske ska lägga allt vad Jerk och stora beten heter och satsa på små wobblers och sånt, då får man ju isf fisk. 🙂

Även om fisket timvis gick segt så är det stundtals naturen som räddar dagen.

20120710-211742.jpgEtt “hav” med näckrosor.

20120710-211820.jpgNäckrosor, så himla fina!
Fick även napp på en McTail som jag köpte av KaggeBagge, paddlade på den, och idag leverade den. Kändes bra!🙂 Mms:ade Baggen direkt.🙂

20120710-212043.jpgGlatt, paddlad McTail e massor med grym!

Min tredje och sista tog på en gäddlik X-Buster, inget konstigt med det. Men kastet efter kommer enbart denna upp! (?)

20120710-212245.jpg

20120710-212250.jpgVet inte vad som hänt, har visserligen fått byskt med gädda på den, men inget konstigt. Den ville kanske inte vara med längre bara? Mejlade Trumman, så får vi se hur det slutar. (återkommer om det).

Dagen slutade med vinst för Karlsson på 9gäddor, jag fick nöja mig med 3. Sen drog jag 1abborre och Karlsson 8. En grymt bra och trevlig dag avslutas med lite glass i soffan. 🙂


Leave a Reply

