Dagens fiske. OrkajigFenixpremiär 9/7-12

Dagens fiske kommer inte gå till historien som det fisktätaste.🙂
Men så enormt skönt att komma ut lite. Blev tre snipor, tog på Sweeper, DoubleCowgirl och mitt nya apstora Sebile MagicSwimmer.

Fick paket med saker jag beställt igår från Ribatex. Många sköna nya jiggar, jag kommer skriva bra mycket mer om dem, de ser lovande ut!! Sen några Kopytojiggar, ngn tafs och MagicSwimmer den mjuka. Ribatex har grymma priser nu!!
En annan positiv ny vän är en fantastisk ny jigg som heter Fenix från tillverkaren Orka som Ribatex saluför. Sinnessjukt bra gång, och kroken sitter bra skyddad. Återkommer mer om dem när jag fiskat lite mer. Orkade inte ta mig till favvojiggstället idag för klockan blev så mycket och regnet började komma mer och mer.
Fick en rätt hyfsad efterföljare och hugg på mitt hemmasnidade jerkbete.
Imorgon blir det fiske med konstapel Karlsson.

20120709-213450.jpg
Mitt nya Salmo Sweeper. Den minsta, o färgen gädda föll den här lilla snipan i smaken. 🙂

20120709-213628.jpg
En av mina nya Orkajiggar. Fenix var namnet! Finns i två storlekar.

20120709-213845.jpg
Det verkar vara min grej att fiska i regn, inte alltid så skoj, men det är vackert. Regnbåge, regn och sol. Naturen är halva grejjen när man fiskar!


Leave a Reply

