Twintail med crosslock och stingerkrok. 7/7-12

Idag blev det örtielva turer till tippen med en massa bråte och det gamla kylskåpet. In med det nya och hjälpa grannen med att köra skräp till tippen. Man får ju passa på när jag har tillgång till släp. Blev nästan som att arbeta en hel arbetsdag, tog mkt mer tid än jag trodde det skulle göra.

Nu sitter jag i soffan och kollar Bond på 4:an och har gjort ytterligare ett gäng stingerkrokar samt en snabbytbar jiggstjärt med stinger.. Tänkte testa den på endel olika beten, typ en Buster II:a var det första jag kom att tänka på.

Kostnader: Tvillingjiggen kostar 6:-, och 7 crosslookhakar kostar 20:-, samt lite wire 1mm’s som kostar 12:- för ett gäng. Så vi pratar inga pengar. Ett kul ich perfekt kvällsnöje om ni frågar mig! 🙂

20120707-233238.jpg
Så här blev det. Spännande att se hur det funkar.😀


Leave a Reply

