Paddel/Stingerkväll. 6/7-12

Kvällen som för övrigt är min första semesterkväll blev en jagtittarlitepåtvochskaparfiskesakerochäterenhandfulldoritosochslapparkväll. Helt lagom!

Tänkte som imorgon berätta lite mer om hur jag gjorde mina stingerkrokar, samt kanske återigen tipsa om limmet som får paddeln att sitta kvar på Svartzonkers plastMcTail.

Såhär blev det iaf:

20120707-021747.jpg
Gjorde några stycken, dels med Gamakatsus Treble 13B size 2. Samt de nya (för mig iaf) Twinex Treble, size 4. Tror de godbitarna kan bli succé!?

20120707-022131.jpg
Lite bättre närbild. 2 traditionella krok, och en bakåtvänd mindre krok man fäster i Jiggen. Kostade typ en hundring för 10st.

20120707-022529.jpg
Sen paddlade jag lite klassiskt på en McTail* och krokriggade en paddel samt körde stinger på en Squarepusher. Kan bli totalt kaos, eller succé. Jag tror på succé!!🙂

*= Köpte McTailen av KaggeBagge, så den hoppas jag ska ge byskt med fisk. Ska mms:a bild till honom varje ggn. 🙂


Leave a Reply

