Dagens betesbyggare, MangeBoy.

Snubblade över en bild på Facebook där MangeBoy lyckats få till produktion av kinatillverkade Azkikr  som ser riktigt fina ut.

En sak som förvirrar mig en smula dock kring MangeBoy, MangeBoy79, MB79, Magnus är alla dessa namn.  :)   Men som jag förstått det är det i dagsläget MangeBoy som gäller?!  Hehe.. jaja, nog om det, åter till ämnet.

Jag har personligen sneglat åt Azkikr vad gäller både paddeln och vanliga, och även modellen Fluffer men äger inga själv än. Har sett mycket bilder på stora madamer som fått ge efter för ovan nämnda modeller.

Hur Magnus beter sig för att få till så fina beten är för mig helt obekant, men har man snickrat beten djupt inne i Skellefteås skogar sedan sent 80-tal så har man väl lärt sig ett och annat under resans gång. 🙂

Båda betene ligger runt en 200-ing, eller strax över. Vikten är lite olika men mellan typ 120 och 200gram. (Fluffer 124 och Azkikr 196)


Azkikr med spinnerbaitrig.


Azkikr med spinnerbaitrig. (10,4kg)


Azkikr, en mäktig bild.


Azkikr igen. Kanske inte helt oväntat. Fin bild!


Mäktig färg rosa, och mäktig gädda.


Fluffer, kanske räcker med bilder. Man förstår liksom att dessa jäkla beten levererar stor fisk, och säkert små också.


Fluffers, måste nog köpa mig en egen.


Rena mästerverk.

Sist men inte minst det jag började skriva om. De kinatillverkade! Så jäkla mäktiga ser de ut!  Skriver ner på min önskelista direkt!

Sen gör Mange även hårda beten som wobblers och jerkbeten. Som exempelvis T-Boy Crank.Det ligger prismässigt på cirka: 400:-.


28cm respekt. 200gram mäktig trollingwobbler som fiskar 4-6meter ner.


Mäktigt.


Har bara sett en sådan här? Oneoff?  :)   Riktigt snygg iaf, och påminner om vad jag tror är en tidig version. (se nedan).


Det MB79-bete som jag har. En tidig förlaga till ovan visade bete?  :D   Aningens enklare kanske?! 🙂

 

Tack till Magnus Lindgren för lån av endel av bilderna!!  Big Ups!


Leave a Reply

