McMy, Svartzonker. (plast) Dagens bete 21/6-12

Dagens bete är McMy-tail i plast. Om uttrycket “plastic is fantastic” stämmer återstår att se. Ska prova detta bete friskt i sommar/höst.

Betet påminner endel om gårdagens, men heter istället McMy-tail. Har en McMy utan tail i trä som istortsett bor i min fiskelåda, så en tailvariant i plast kan bara bli bra.

Antar den kommer påminna lite eller mycket i gången om McTail som jag fiskat en hel massa med tidigare.
Funkar fint att bara veva in med vevstopp, jerka/rycka/snärta in,

Claes “Svartzonker” Claesson har genom sitt samarbete med AbuGarcia skapat en serie plastbeten. Jag har som det ser ut nu den stora (17cm) McCellyn, en McMio och en McMy.

McMy valde jag i gäddafärgen istället. Grönt är ju skönt som bekant, och jag vågar nästan påstå att den kommer skapa succé, även om den är ofiskad som det ser ut idag.

Fiskar mellan 0,5-1,5m djup, med päronsänke får man säkert ner den en bra bit till. McMy är sakta sjunkande.

Även McMy´n funkar finfint att fiska med haspelutrustning som tar beten i 40-50gramsklassen. Just McMy väger stolta 50gram.


Lite info om McMy-tail och McMio från mr Svartzonker.

Även McMy finns i 9 finklädda färger.

Prismässigt är det som McMio´n, Bäst pris har Ribatex med 111:-(med Junirabatten) och då är det även fri frakt.

Dogger, AttitudeBaits, Sportfiskeprylar osv kör 129:- + frakt.

Jag har planer på att provfiska med den tail som sitter på, och därefter sätta på en shadjiggsrumpa. Claes tipsade om att hans paddel är för tung och inte gynnar McMio-tail eller McMy´s gång.
Man får väl testa sig fram helt enkelt. Återkommer med resultat när jag väl testat.

;

Skitfiske!

20120621-112749.jpg

Gäddan.

20120621-112800.jpg

Fint djup i färgen, än så länge iaf.

20120621-112805.jpg

Svartzonker signature. Har nog inget handgjort bete med en så tydlig signatur.  :)

20120621-112810.jpg

En jäkligt fin lyster, tailen lär blänka till finfint i vattnet med solens strålars hjälp.

20120621-112814.jpg

Så här bor McMy när den bor i affären.

20120621-112818.jpg

Specifikation.


2 responses to “McMy, Svartzonker. (plast) Dagens bete 21/6-12

  • Rydbeck

    Riktigt trevlig gång på den. Har en i fegisfärgen. Dock kan tailen skruva sig så gången blir lite skev, bara att vrida tillbaka!

    Tog en pike efter typ 3 kast med McMy🙂

  • ThePikeFather

    Fegisen är en trevlig färgsättning.
    Har inte haft några problem alls med min McMy det lilla jag använt den. Fick ett hugg och en följare tror jag det var nu i helgen i min “lilla” å. Den verkar het. Den kommer få bo ett tag iaf i min fiskelåda. 😀
    Mmm, tailen är egentligen alltid att skruva på, det finns liksom inga rätt eller fel, bara den inte sitter löst så. 😀

Leave a Reply

