Mäktig Sebile, Magic Swimmer 228, Dagens Bete 19/6-12

Igår damp betet jag väntat på ner i brevlådan!! Kan bli riktig succé, en sakta sjunkande ledad wobbler, modell större.

Måste börja med att tacka HenkeW på FS som “köpte ut” betet till mig från sina hemmatrakter. Riktigt vänligt!

Betet är alltså Magic Swimmer från Sébile.

I standardsortimentet erbjuds Sebile Magic Swimmer upp till typ 19cm och typ 90 gram.

Mitt nya Magic Swimmer 228 har denna specifikation:

20120619-104208.jpg
22,8cm och 120gram respekt!🙂

Den ska få känna på vatten såfort fiske kommer på tapeten igen. Nu kommer ju midsommar och andra nöjen emellan.
Fiskar mellan  0,5-2,5meters djup och har det bredaste svinget från sida till sida i Magic Swimmerfamiljen.

Färgen heter DD4- Deep Bronze. Tror det kan bli en riktig killer i min sjö och å och på de andra ställen jag ska härja i sommar.
Magic Swimmer finns i ett bra gäng färger. Klicka på länken för de färger som Sébile erbjuder: http://www.sebileusa.com/magicSwimmer.php
A
bu som saluför Sébile i Sverige har en lite mer begränsad färgskala, men det ryms en heldel heta färger därmed.

Färgskala inom Sverige.

Alltid skoj när man får ett sånt här beten i sin ägo. Ska bli riktigt skoj att testa och se om den går lika bra som den mindre Magic Swimmer jag hade i min ägo tidigare. (RIP lilla Magic Swimmer)

Återkommer med fångsbilder, denna borde jag kunna lämna fångstgaranti på.🙂

20120619-104201.jpg
Betet färdigt att filáa.

20120619-104212.jpg
Jag gillar att Sébile kör loggan i ögat.

20120619-104216.jpg
Snyggt ledad kropp.

20120619-104226.jpg
Denna godbit betar av från 0,5-2,5meters djup.

20120619-104230.jpg^
Ovanifrån.

20120619-104235.jpg
Framifrån.

20120619-104239.jpg
Det är puckeln bakom betets gälar som skapar den fantastiska gången. Vattenmotståndet trycker huvudet mer åt ena hållet vilket vrider tailen och huvudet åt ena hållet. Vilket gör att procenssen blir motsvarande densamma och trycker tailen och huvudet åt andra sidan. Voila!    Slingrande naturlig fiskgång.  :D

20120619-104243.jpg
Fullt böjd, underifrån.

20120619-104248.jpg
The size of a 0,50L Fanta pet bottle. Mighty Magic Swimmer!

Gädda fångad med Sebilebete.

Mäktig gädda fångad av Morten Opsahl, vikten på finfina 10140 gram.


Den vinnande färgen för dagen för Morten. Färgen heter “O” om jag inte är helt ute och cyklar.

If you use humongous swimbaits, all I can say is, “Get yourself a 228!”

Cred till Anita Enarsson på ABU för hjälp med Sébilelogo, och bildlån av färgkarta.
Cred till Morten Opsahl för lån av bilderna. Besök gärna Mortens blogg: http://mortenopsahl.blogspot.no/ 


2 responses to “Mäktig Sebile, Magic Swimmer 228, Dagens Bete 19/6-12

  • HenkeW

    Nå, har du hunnit testa ännu?
    Jag och fiskepolaren har hittat ett mycket hett gäddvatten här uppe som skall testas. Verkar finnas grymt mycke vitfisk av blandad sort i sjön och gäddor då givetvis.. Där tror jag mina stora Sebile kommer göra sig klockrent, då betesfisken där är stor!
    Tydligen så ismetades det upp 11+ och 12+ nu i vintras och de blev returnerade så förhoppningsvis simmar de kvar + några syskon till dem.
    Sjön/dammen är inte står så de borde gå att lokalisera dem lätt (förhoppningsvis)

    • ThePikeFather

      Tjo, har enbart vart ute en gång och då glömde jag den hemma.🙂
      Men på måndag sätter fiskebonanzan igång, då ska “jätten” få bada.
      Kul med nya fiskevatten för er, håller tummarna ni får upp ngt stort!
      Har själv haft fullt upp på helgerna med bröllop som var grymt trevligt, trasig kyl, gräsmattor och annat skoj som måste göras. Men nu har jag 3veckors semester, och ska istortsett bara fiska.🙂
      Skitfiske!

Leave a Reply

