Tandborstwobbler, stolsbenswobbler, osv. Detta kommer bli succé. :)

För några månader sedan kom jag och min vän Johan överens om att skapa ett varsitt jerkbaitbete och ett skeddrag, och under sommaren tävla med dem och se vem som gjort bäst beten.

Nu på söndag ska vi ses i “min” sjö och provfiska våra skapelser. Jag har iof inte bara gjort ett jerkbaitbete och ett skeddrag. Utan det blev även en wobbler av ett stolsben, en tandborstwobbler och ett ytbete av ett kvastskaft. Man tager vad man hafver.

Tandborsten fick jag i gåva av Lufthansa, de delade ut dessa vid tunnelbanan någon morgon påväg till jobbet. Perfekt tänkte jag, det blir en fin wobbler det där.
Kittat den med lite siliconkjolar och reflextejp.🙂

Nedan ser ni resultaten.

20120615-111436.jpg

Oslipad men viktad för succé.  :)

20120615-111458.jpg

Pinnstolen från mamma och pappa fick bjussa på ett av benen.

20120615-111512.jpg

Spillbitar fick bli någon form av enklare torkställning.

20120615-111527.jpg

Måla, körde som alla kända betesbyggare, vit väggfärg på Ö&B.  ;)

20120615-111556.jpg

Sprayburkar och löknär är melodin för dagen. Denna ska även få skruvöglor och krokar på sidorna och Jitterbuggläpp.

20120615-111637.jpg

Grundfärgen klar.

20120615-111657.jpg

Stolsbenswobblern färdigsprayad. Blev rätt bra. Bara skruvöglor, sked (Diving Tail) och lack som ska på.

20120615-111714.jpg

Tandborstswobbler, tack Lufthansa för den fina borsten. Någon fisk borde den kunna lura upp. Bilder kommer garanterat om det blir fisk.  🙂


Leave a Reply

