Butiktips & Creek Chub Jointed Pikie, Dagens onsdagsbete. 13/6-12

Dagens bete är nog iaf det längsta betet jag har, dryga 30cm långt.

Betet heter Creek Chub, Jointed Pikie. Den modell jag hittar på Creek Chubs hemsida väger typ 49gram och är 15cm. Alltså är min tyngre.

Dock så har den galen flytstyrka och kommer upp till ytan direkt man slutar veva. Gången är kraftigt slingrande, och ser galet bra ut.

MEN, då betet inte går ner i någon beteslåda på något bra sätt brukar den oftast bli liggandes. Då och då tar jag den i handen och tar med den på en tur i båten.🙂

Färgen tycker jag ser grym ut för min sjö, gult har funkat finfint i min sjö. Men inget stort verkar vilja sluka Jointed Pikie, har enbart levererat ett fåtal mindre gäddor.

Men tror på detta betet själv, så det ska få mer fisktid. Hade jag vart gädda hade jag gått bonanza och slukat den gula direkt!

Ett av få beten jag köpt av fiskebutiken vid Odenplan i Sthlm. Är du i Sthlm på besök eller bor i närheten är ett besök till CA Carlssons fiskebutik verkligen att rekommendera.

Där råder fullständigt kaos, tror han heter Lasse som har butiken och han har antagligen inte slängt någon förpackning, påse, emballage eller liknande någonsin. Man går inte runt i butiken och spatserar utan får rätta sig efter de galet smala gångar som finns bland alla kartonger. Överallt hänger beten och fiskeutrustning huller om buller. Lasse har dock koll på var det mesta finns och hänger. Frågar du efter en Atom skeddrag 25gram i färgen BGL, så svarar Lasse. -Ja, BGL säger du. O sen rusar han iväg bland stigarna av beten och kartonger. Man hänger på Lasse så gott det går, sen lyfter Lasse ner en håv, ett Rapala Shad Rap, en kniv, 4 mindre relexspinnare och ett Atomdrag 25grams BGL. Sen berättar Lasse gärna en skoj anekdot om en fisketur han gjort eller någon vän till honom. En glad person Lasse, och en glad butik. Mitt tips, gå till CA Carlsson och upplev en unik miljö, en kunnig Lasse och ett lite annorlunda utbud.😀

Åter till Creek Chub, Jointed Pikie. Här kommer dagens bildskörd.🙂

20120613-104130.jpg

Galet lång kropp.

20120613-104136.jpg

Jämför med Buster Jerken som är 15cm.  :)

20120613-104140.jpg

Ledad kropp. Rör sig förföriskt i vattnet om man nu ska låta som en fiin kock.

20120613-104144.jpg

Skeden lämnar mer att önska i mina ögon. Alldeles för enkelt material och förändras lite av sig själv?!

20120613-104149.jpg

Logotyp på skeden.

20120613-104153.jpg

Ska baske mig köra lite tjockis Jointed Pikie nu i helgen.

20120613-104159.jpg

Skavsår mellan lederna. Känns inte som den bästa kvalitén på Creek Chubs, har en rödvit också som sprack av lite gäddtänder.
Det är dock ingen ledad, men nästan lika stor.
Skräpigt! Men likväl, ett skoj bete.

20120613-104203.jpg

Bra färgsättning, helt i min smak vissa dagar.

20120613-104207.jpg

Undersidan.


Leave a Reply

