Dagens eftermiddagsfiske. 5/6-12

Idag efter jobbet tyckte min sambo att jag skulle fiska, var ju bara halvdag idag, och hon ville jobba lite längre och shoppa lite. Javisst tänkte jag och frågade min kompis Geoff om han ville hänga med.

Hem och mysa lite med hundarna, och sen packa lätt packning då vi skulle ut med hans Oskwig 330, så utrymmet är lite begränsat.
Hyfsat fint väder idag, blev lovade 16C idag, men vetetusan om det var några 16 i luften. Uppehåll i alla fall och då får man väl vara lite nöjd.🙂

Fisket började riktigt bra, drog tre snabba på mitt egentailade Glures My-tail. Mycket hugg, men inga som högg ordentligt. Strax därpå fick jag en liten snipa på M/G-spinnare, min favvo i färgerna lila och gul.

Gul verkar verkligen vara vårens och försommarens färg i min sjö. Generelsett har blåa färger gått bäst.

Idag blåste det på rätt bra och vi lämnade ankaret hemma idag. Oklart varför.🙂
Så det blev till att drifta för vind och parera med elmotorn.

Därefter blev det en rundtur till våra “hotspots” men inte en tillstymmelse till känning, helt dött.

Åkte tillbaka till startpunkten där gäddorna stod bra i början. Fick ett riktigt galet hugg, men som släppte trots bra och direkt mothugg. Kändes riktigt tung, lätt 6-7+. Filade vidare med ömsom jerk, ömsom spinnare, jig och wobbler. Ingen hemma!🙂

Geoff drog upp 2 snipor, med samma modell av spinnare som han leverarade 10+arn förrförra helgen.

Dagen slutade 4-4 vad gäller gädda, och Geoff drog 2 abborrar. En fin matabborre och en mindre.

En fin tur idag, med trevligt sällskap.
20120605-185114.jpg

Dagens första snipa på Glures, My-Tail, i färgen Parrot. Går riktigt fint!

 

20120605-185119.jpg
Nr 2 på samma bete.

20120605-185123.jpg
Lite större storlek, men inget att berätta för barnbarnen kanske. Tog på M/G-gäddspinnare.


Leave a Reply

