Dagens fiske 3/6-12, med Chrille S.

Dagens fiske bedrevs i min lilla sjö. Chrille kom ut för första gången till mina hemmavatten. Förväntansfulla som små barn preppade vi båten med beten för typ 17pers och 6 spön totalt i båten. Känns bra att ha med sig en person som precis som jag tänker “more is more” snarare än de de klassiska tänket: “less is more”.

Dagens fiske började bra, dock inte för mig utan första 4 gäddorna stod Chrille för. Alla tagna på Blå/Silverfärgad double Showgirl-spinnare. Jag hade dagen till ära lämnat allt vad heter spinnare hemma. Tillslut blev jag galen, gick igenom typ alla drag jag hade med mig. Hehe, hade 2 missade gäddor, de verkade hajja till enbart för jag slängde dragen i huvudet på dem. Men aldrig att de ville hugga på mina beten.

Chrilles Showgirl fortsatte leverera, han testade lite andra drag också, som mindre jiggar, några tailbeten och jerks. Men när spinnbeten verkade vara det heta för dagen så svidade han om till Showgirl lite då och då. Dumt vore annars!?

Chrille drog på en trevlig tjocknacke och utbrister vid hugget, -Det kan vara en stor, det kan vara en stor.
Det gör Chrille i och för sig varje gång han får hugg. Den här gången verkar det i alla fall stämma.🙂
Vågen landar på 4.67kg, och dagens första gädda sätter ribban rätt lagom högt.

20120603-211849.jpg

Mr. Chripster preppar vågen.

20120603-211906.jpg
Nöjd kille. Kändes lite jobbigt att alla jag bjuder ut på tur hos mig får satans bra fisk. Hehe, man vill ju rocka i sitt eget hemmavatten. 🙂

20120603-211915.jpg
Två grymma personer, Herr Chripster, och Fru Gädda.

20120603-211935.jpg

Chrille fortsätter leverera, fina färger på gäddan, -blodet då kanske.

20120603-211950.jpg

Chrille kan inte få nog, och inte hans “jävla” Muskymayhemtackle heller.  🙂

20120603-212009.jpg
Ser ni det där leendet? Det, det är en nöjd snubbe som inte behöver fler gäddor.  Hehe.

20120603-212014.jpg
Blått/silverfärgat spinnerbait var koden för dagen.

Väl vid gösudden kom vändningen, där ankrade vi ekan. Här blev det en kopp kaffe och macka, och det kan vara det som vände min fiskelycka.
Både jag och Chrille svidade om till Jigg, jag brassade på de enda jiggar jag kör med, Relax Jig, Kopyto 6″. Körde till en början en blå/offwhite färgad. Smacka!! Högg nästan direkt under båten, upp kommer en stridslysten gädda som man ser har lite tryck i kroppen. Krokningen ser jag sitter finfint, men likväl jungfruinviger vi Savagearhåven. Jag tänker inte missa det jag trodde skulle bli dagens första och enda för mig. Håven funkade finfint!
20120603-212024.jpg
Dagens största trycker ner vågen till godkända 5.32kg. Såg iof inte vågen, misstänker att Chrille “kryddade” av en 7-8kg.  Hehe..

20120603-212033.jpg
Chrille verkar lack att jag tog hans topsiffror, då alla bilder visar “avklippta” gäddor. 🙂

20120603-212042.jpg
Nu börjar mitt hopp sakta rinna tillbaka. Efter denna fisk är det match igen.  🙂

Vädret idag var som synes på bilderna helt sinnes. Ena sekunden och idag pratade vi verkligen om sekunder, så var det sol.
Mestadels var det duggregn, men pö om pö var det ösregn blandat med lite uppehåll. Från rätt kraftig vind till vindstilla.
Bra väder för fiske är i mina ögon, alla väder, exklusive väder som innehåller åska.

Gäddan tufsade verkligen till min fina Kopyto, får bli till att köpa Mend-it vid tillfälle. Har rätt många trötta jiggar som behöver lite kärlek/lagas.

Finns att köpa på Lundgrens i Gamla stan, 129:- för en “burk”, sen e det bara att laga det trasiga. Öppna “såret” ut med lite medel, tryck ihop, vänta, klart. Så gott som nytt!

20120603-212216.jpg
Gäddan uppskattade verkligen Relax-jig.

20120603-212113.jpg
Denna bilden tvingade jag Chrille att ta, ville bara visa att jag fick mer än en fisk.  Hehe.

20120603-212119.jpg
Lite samma här. Ett miffo och en gädda på bild.  🙂

20120603-212139.jpg
X-Buster till bondtrolling är “the shit”. Betet rör sig i stora S-kurvor, funkar grymt! Hem och testa!

Dagens fight togs av Chrille med totalt 7 landade gäddor, jag slutade på 6 landade och med dagens top på 5.32kg.

En riktigt trevlig dag, med gott sällskap. Det får vi göra om snart Chrille!!


Leave a Reply

