Glad upplevelse. Guidad gäddjakt.

Hittade på nätet idag ett blogginlägg från Tomas Edenfeldt.

I november förra året begav jag och min vän Pelle oss ut på guidning med den otroligt trevliga Tomas Edenfeldt.
Vi tog bussen från Danderyd ut i ingenstans, och mötte upp Tomas och hans Båtsman, Arkipelag A20.

Sen blev det en heldag i Furusunds skärgård, Tomas visade oss de hotspots som brukar ge bra med fisk, eller stor fisk.

Som alltid var det helt dött på endel ställen, tillslut fann vi flera ställen där gäddorna agerade stimfisk, högg i stort sett på varenda kast. Fantastiskt skoj!

Dagen gav kanske inga bamsefiskar, men 13 gäddor fick syna insidan på Båtsman. Fiskade på med de mesta i dragväg, men skeddrag och jerkbeten var melodin för dagen.
Lärde känna ett nytt bete för mig, The Guide från Bios. Tomas beten i beteslådorna var till stor skillnad från mina beteslådor, så Biosbetet som han hade flera av i lådan imponerade. Ett bete som för övrigt är designat av Torbjörn “Buster” Odén.

En av bilderna Tomas tog på en av mina gäddor som hade inhalerat “min” röda The Guide blev riktigt bra och pryder idag hans blogg som fondbild.

(Fotograf: Tomas Edenfeldt).


Pelle posar med en liten fin gädda.


En av mina fina gäddor. De vi fångade var i fin kondition.


Åker ni med guidning med Tomas och har lite tur, kan det hända att han bjuder på finChorizo och Saurkraut. Grillning när det är som bäst. På bilden min vän Pelle och Tomas.


Furusund bjöd även på ett par bättre begagnade sommardäck. Perfekt!

;

Jag kan varmt rekommendera Tomas och hans guidningar!
Besök gärna hans hemsida och boka honom för en egen guidning, det är DU värd! 🙂

;


Leave a Reply

