Blue Fox Salmon. Dagens Bete, 30/5-12

Gokväll gott folk, dagens bete är från Blue Fox och heter Super Vibrax Salmon.

Ett spinnbete modell aningens större. Väger friska 33gram.Har en stor sked som lätt kommer igång vid inspinning.

Jag är inne på min tredje tror jag det är. Detta bete ser jag alltid till att ha minst två av hemma, vill liksom inte vara utan det när jag åker ut. Som namnet antyder är det väl framtaget för laxfiske, men gädda fungerar utmärkt. Det är det jag använder den till iaf.

 

Tokigt skönt att fiska med, man slänger det riktigt långt tackvare vikten och färgen som är på bilderna heter BS och har fungerat otroligt bra i min sjö.

Nu har jag inte kört så mycket iår med Salmon, men tidigare år om vi var ute ett gäng så fick jag minst dubbelt så många gäddor som ngn annan jag var ute med. Vid invevning har man en jämn känsla i spöt, man verkligen känner hur spinnskeden arbetar och minsta lilla hugg känns i spöt. Riktigt riktigt grymt!

Kostar inte många slantar heller, ligger på en cirka 80:-, Dogger säljer dem för 69:-. Helt klart ett drag som bör finnas i var mans/kvinnas betesbox! Seså, kila iväg och köp dig ett riktigt grymt spinnbete nu.🙂

20120530-222229.jpg

Stor spinnsked, flyttar mycket vatten.

20120530-222240.jpg

Plastkjol, aningens kinky, men gäddorna gillar det.  :)

20120530-222245.jpg

Logotyp.

20120530-222250.jpg

Blänker fint även i vattnet.

20120530-222256.jpg

Grov tråd.

20120530-222300.jpg

Mkt stabil i kontruktionen men färgen (det blåa) lossnar efter ett gäng gäddor.

20120530-222235.jpg


Leave a Reply

