Dagens bete. 29/5-12, Wolfcreek, Cub Bucktail.

Dagens bete är från en av mina favvobetessnidare, herr Anders Ulvforsen aka Wolfcreek. Anders gör beten som inte “bara” är snygga.
Betena har fantastisk gång, fångar fisk och dessutom är ovan nämnd riktigt trevlig och ödmjuk.

.

Wolfcreek aka Anders Ulvforsen. (Bild lånad från http://www.wolfcreeklures.com)

.

(Klicka på logotypen för att komma till hemsidan.)

.

Betet jag presenterar idag heter Cub Bucktail (CB). I mitt fall finns inte så mycket av bucktailen kvar, inget alls för att vara precis.

CB är en bucktailspinnare, två enormt stora spinnerskedar som brassar omkring och sprider lockande oljud för gäddor av alla dess slag. Stora som små.

Min CB är läckert rosa, antar det mest är tjejgäddor och metrosexuella gäddor med stil som hugger. Skämt osido så är rosa en bra färg i mina vatten med mycket grumligt/brunt vatten.

Vikten ligger på 110gram och med spinnskedsmotståndet kan det bli rätt tungt efter ett tag att fiska med CB, då den flyttar mycket vatten. Men helt klart är det skoj att stundom brassa iväg detta bete.

Trots sina 23cms längd larmar man iväg CB´n rätt långt trots spinnskedarna och den långa kroppen. Mycket tackvare betets vikt kan jag tänka.  :)

Betet är sjunkande och fiskas hem i lagom tempo, nu när det är hyfsat varmt i vattnet. Egentligen är det bara att testa sig fram, det finns inte rätt och fel.
Jag kör snabbt, funkar inte det, drar jag ner lite på tempot osv osv tills man själv och gäddan känner sig nöjd. Men en liten riktlinje är att ju varmare i vattnet det är, desto snabbare hemtagningtempo av betet brukar funka.

Färgerna till CB finns som allt annat Wolfcreek gör i en stor variation. In o kika på färgkartan här—> 


(Bild lånad från http://www.wolfcreeklures.com)
Två exempel på färg, min rosa och en tokgul variant. Här syns också bucktailkrokarna.

.

Beställning av just Cub Bucktail görs på Wolfcreeks hemsida, alternativt klickar du här—-> .
Priset ligger på, väl värda 399:-. Aningens dyrt kan endel tänka, men det ligger bra mycket arbete bakom varje skapelse. Sen finns ju alltid begagnatmarknaden som man isf kan bevaka.

Ett utmärkt köptips iaf!!

20120529-105618.jpg

Redo att skördas, syrenbetesträdet är grymt!

20120529-105625.jpg

Vacker kropp!

20120529-105632.jpg

Som konstverk.

20120529-105639.jpg

Spinnarsked och bete. Rasslar lockande i vattnet.

20120529-105645.jpg

Kulor på spinnertråden, samt båda spinnarbladen modell större.  :)

20120529-105652.jpg

Jag gillar bukfenorna.

20120529-105659.jpg

Ovanifrån, ögonen går ut lite.

20120529-105706.jpg

Min färgade spinnersked reagerade på andra fjäderbeklädda spinners i lådan, därav att skeden ser skum ut?!

20120529-105711.jpg

Bling.

20120529-105717.jpg

Signatur.

20120529-105725.jpg

Huvudpartiet.

20120529-105732.jpg

Även om mitt bete är rätt tuggat så blänker det finfint.

……………………………………………………………………………………………………….

Tack till Anders Ulvforsen för lån av bilder och trevligt bemötande.  Skitfiske!


Leave a Reply

