Dagens bete, 28/5-12, Redhawk Big Pike Tail.

Godmorgon, tänkte starta upp dagen med dagens bete. Idag bjuds det på ett bete från snidaren Jonas Lindqvist även kallad Redhawk.

Modellen jag har valt är ett bete som kanske inte är hans vanligaste, gjordes från början som ett rent beställningsjobb, Jonas/Redhawk uppskattade då gången såpass att han gjorde några extra, varav denna är en utav dem.

Rekommenderat från Redhawk är att fiska den med en lättare tafs på grunt vatten, och gärna när det är lite kallare i vattnet.

Fiskade under förra året med detta bete, fick en gädda. Igår när jag skulle ta bilderna hittade jag det igen (hade hamnat i frysboxen av ngn anledning, nu har jag packat ner det igen till nästa tur. Det har en fantastiskt fin lyster i vattnet, och rör sig massor med bra i vattnet. Jag fiskar dock med samma tafs till alla jerkbaits, även om jag skulle föredra en stel till denna.

Hade önskat att lägga upp en liten film på detta bete, men har försökt filma beten i min lilla sjö. Men vattnet är såpass mörkt/grumligt så inget syns egentligen.🙂

Jonas/Redhawk tar emot beställningar av beten på mejladressen: info@redhawklures.com
Besök även hans hemsida för att beskåda konstverken, klicka på logotyp nedan.


Han gör endel glada drag den där Redhawk.
(Bild lånad från http://www.redhawklures.se)


Den aningens mindre Pike Tail. (jämfört med dagens bete.)
(Bild lånad från http://www.redhawklures.se)

 

Redhawk Big Pike Tail och Pigen får åka på tur vid världens finaste kohage.

20120528-110307.jpg

Big Pike Tail.

20120528-110312.jpg

Nykläckt Redhawk tittar ut ut boet.  (sjukt trist, jag vet. Men var tvungen. )

20120528-110318.jpg

Vackra färger. Rosa, slajmgrönt och silvervit.

20120528-110323.jpg

Ryggen.

20120528-110328.jpg

Grymma ögon!

20120528-110334.jpg

Tailbeten när det är som bäst.

20120528-110339.jpg

Rosa undersida.

20120528-110343.jpg

Redhawk signatur.

20120528-110348.jpg

Färgen i vatten och sol på det är grym! Glittrar som bara den!

20120528-110353.jpg

Kanske inte syns så noga på bilden, men det glittrar satan.


Leave a Reply

