Dragförvaring, Mängdförvaring beten, del3, ProLogic MonsterBag

Skrev ju tidigare om min favvoväska Prologic Ryggsäcken, (https://thepikefather.wordpress.com/2012/04/15/dragforvaring/), men jag har även ProLogics MonsterBag, som tar ytterligare fler lådor.

Modellen mäter sinnessjuka 87cm i längd, 42cm i höjd och 38cm i bredd. Rymmer 12!! Plano 3700 eller 6-7!! Plano 3730. 🙂

Jag har tidigare med mig just 6-7 sprängfyllda 3730 med drag, detta är kanske inte att rekommendera då vikten blir som att bära på en fetlagd person dagarna i ända. 🙂 Även om bärremmen är vadderad så är Monsterbagen fullpackad med drag för tung att bära längre än 50m från bilen till båten.

Idag om MonsterBagen får följa med så blir det kanske 3-4st 3730 och 1st 3700 eller något sånt. Men då får man också med sig kaffet, verktyg, regnkläder, lite mat osv. Allt går i!! (Som man vill ha när man fiskar).

Alla extrafack är verkligen uppskattade så man har bra koll på allt man kånkar med sig. Modellen ska ha ett vattentätt huvudfack. När jag har fiskat och det har regnat har sakerna blivit blöta iaf, för jag tar ju upp och ner saker hela tiden. Men jag har inte störts av att saker är dyngsura iaf. Så det verkar stämma iaf. 🙂

Tipset oavsett om du kör Monsterbag eller annan väska är att inte glömma lufta lådorna när du kommer hem efter fiske. Har du kört i saltvatten, skölj i vatten och häng dragen på tork. Jag som är rätt lat brukar oftast med bara öppna upp locken på lådorna och sätta dem på tork.

Prismässigt så ligger Monsterbagen ny på cirka: 700-850:- ngt sånt. Då kan man iof använda den till annat än fiskeresor också, kanske motiverar köpet lite mer om man tänker så. 🙂

Inte ett köp jag ångrar, även om jag nyttjar ProLogic Ryggsäcken mer. Jag kan inte annat än att rekommendera MonsterBagen. Köp!

 


Leave a Reply

