Glad båt till salu. Flipper 510 Fisherman special.

Igår kväll satt jag och roade mig med att googla och kolla på Blocket efter båtar. Sprang då på en riktigt äldre godbit!

Team Saidas gamla trotjänare. Kanske en av de första båtarna i fiskeSverige med kastdäck. (?)
Glad 70-talsbåt som än idag håller måttet.

En skräddarbyggd Flipper 510 Fisherman special.

Hade tänkt att ha med Leif Engströms bilder här också så ni läsare även kunde kika på de äldre bilderna och jämföra med hur den ser ut idag. Men ni får av olika anledningar nöja er med enbart bilderna från säljaren, en riktigt trevlig person vid namn Carl-Gunnar Höglund som även han har galet stor erfarenhet av fiske!
Eller så kikar ni även in på Leifs hemsida och klickar på “bilder” i menyn. Kan vara värt ett besök bara det, och kika runt på bilderna generellt alltså. www.trumman.com.

Bra pris på båten dessutom i mina ögon.

5,10 lång och skulle gissa att den är dryga eller ganska precis 2m bred.

Blocketannonsen för båten når du här:     (Klicka på Blocketiconen).

Vem fanken vill inte ha vinröda fällbara stolar?! Så jäkla mäktig båt!

Bra ytor.

Idag sitter det en 90hk´s Yamaha på tillskillnad från den Evinrude som satt på back in the days.

Jag skulle lätt kunna “puttra” omkring i denna banbrytande fiskemaskin.

Filtbeklädda kastytor.

Tack till Carl-Gunnar Höglund för lånet av bilderna.


4 responses to “Glad båt till salu. Flipper 510 Fisherman special.

  • Andreas

    Tjena, gillar din blogg men inte kommenterat förrän nu.

    Jag tror att jag såg ett skrivfel, det ska väl vara Team Saida, inte Team Daiwa, i andra paragrafen?

    Hursomhaver, tack för att du postade så vi andra kan läsa och njuta, det verkar vara en grymt skön båt!

    • reitmond

      Hej Andreas, skoj o ha dig här.
      Klart som korvspad det ska vara Team Saida och inget annat. Haha.. vet inte vad som flög genom huvudet!?
      Tack snälla för din kommentar, och varmt välkommen tillbaka!
      //Klas

      • Andreas

        Saida / Daiwa, det är snarlika ord när man sitter och tänker på fiske.🙂

        Jag fick läsa igenom inlägget två gånger innan jag hittade vad det var som nöp till i bakhuvudet vid första läsningen.

        Tack själv, det är bloggar som din som gör vardagen till en fröjd!
        Varje inlägg läses med spänning och ett leende på läpparna.
        Uppskattar verkligen ditt sätt att skriva, men inte kommenterat förrän nu så det får jag hänga lite med öronen för.

        Kör hårt, vi hörs snart igen!

        – A

  • reitmond

    Hehe,, precis. De ligger nära varann.
    Verkligen skoj att höra A. Glädjer mig. Skapade bloggen mest för jag tror de man har på FB tröttnade på alla fiskeupdates!? Så då blev dt blogg istället, att sen du och några andra läser mina ord och tycker det är skoj gör mig glad!
    Sant, vi hörs av.
    //Klas

Leave a Reply

