Efterlysning, Gäddpåk!!

Jag har i dagsläget ett haspelspö Savagear MP Pro, 2-delat med viktning upp till 100gr. Fick för mig det är 10ft, men är osäker.

Gäddpåk och kossor i perfekt harmoni.

Nu är jag på jakt efter ett till gäddspö, med motsvarande specifikation. 

Fisket jag bedriver idag med detta haspelspö är med allt. Från jerkbeten, till ytbeten, till spinnare, till skeddrag. Viktmässigt från 20-120gram typ. Kanske inte optimalt, men hey, sån är jag.  🙂    Jag vill ha långt bakstycke bara, och haspel det är två krav!

HAR DU TIPS PÅ GÄDDPÅK SOM FUNKAR SOM ETT ALLROUNDSPÖ?? 

Prismässigt, inte över 2000:-, gärna billigare!

Har kollat lite på:

– Daiwa Powermesh, 9ft, 20-60gr.

– RST / LF Chopper Trigger, 9ft, 40-120gr.

– RST / LF Hell Dawg, 8,6ft, 60-180gr.

– RST / LF Suncaster 10, 10ft, 30-70gr. <—Verkar grymt?!

– Kanske ngt St Croixspö?

Grim Reaper, 9ft, 110gr.

BFT Hellbender, 9ft, 120gr.

BFT Strike Giant, 8,6ft, 100gr.

osv.

Fast haspel. Korkbilden visar enbart bakstycke.

BFT Hellbender och LF Chopper Trigger, jag uppskattar långa bakstycken.

Nu är det upp till er läsare att komma med feedback, vad kör ni med, vad har ni hört gott om!?  Jag har läst en massa om en massa spön. Vill bara ha ytterligare input!

Den som kommer med tips som leder till köp blir självklart utnämnd till dagens hjälte när köp genomförs.  🙂   Vilken ära, vilken ära!!

Skriv kommentar här, eller mejla på thepikefather@hotmail.com!!


2 responses to “Efterlysning, Gäddpåk!!

  • David

    Hej Dude!
    Vad blev det för spö? kikar lite på LF´s själv och behöver lite input..🙂

    • ThePikeFather

      Hallå där David,
      Har inte köpt ngt spö. MP-pron e jag inte på ngt sätt missnöjd med, men ville testa ngt nytt bara. Så kan tyvärr inte hjälpa dig med input om det spöt. 🙂
      Men har du tips på ett bra jigspö så får du hojta till.🙂

      Allt gott!

      //TPF

Leave a Reply

